Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

woensdag 14 september 2011

Facebook!


Veel mensen vragen aan mij waarom ik nog geen Facebook account heb, echt iets voor mij! Goede PR voor de dansschool als iedereen mee kan lezen wat ik doe en wanneer. Nu moet ik zeggen dat ik zelf regelmatig op Facebook kijk, (Roel’s account, dus ben gewaarschuwd!). Leuke foto’s, grappige anekdotes maar vooral als ik een van mijn mannelijke collega’s zoek. Binnen enkele seconden weet ik precies waar ze zijn en hoe ik ze het best kan bereiken; ideaal!

Luisteren naar mijn verhalen
Facebook kost best veel tijd volgens mij, ik erger me suf als Roel of zusjelief aan tafel zitten met de telefoon aan hun hand vastgeplakt, elk piepje wordt onthaald alsof er iemand voor de deur staat en in zichzelf lachend luisteren ze helemaal niet meer naar mijn verhalen! Ik zie het dus al voor me dat mijn Facebook account bezocht wordt door louter lieve en leuke mensen die ik dan natuurlijk de hele dag moet beantwoorden. Daarnaast is het mega verslavings-gevoelig, het bewijs heb ik hier elke dag aan tafel zitten. Inclusief mijn zoon met zijn Hyves- en sms-versie.

Goedkoop
Nu heb ik ook geen telefoon met internet, ik kreeg Roel’s oude iPhone met een goedkoop abonnement. Vergeet hem ook en mijn nummer is bij bijna niemand bekend, mijn laptop is werk dus daar kan Facebook natuurlijk niet de hele tijd tussendoor piepen.

Vreselijk druk?
Maar mijn grootse ergernis zijn al die mensen die zooo ontzettend graag willen laten weten aan de wereld dat ze het zo vreselijk druk hebben. Ik denk dan; dan moet je niet elke keer op Facebook zitten, dat scheelt al tijd.  Maar de opmerkingen “Zaterdagmorgen; omw to werk, was laat gisteren en moet tot 16.00 werken pff!”, of… “Het is pas dinsdag en ik ben al kapot.” Ook leuk; “Vanmorgen gestart op school, daarna trainen en dan nog werken. PAS 22.00 thuis na een dag van 14 uur!” Waarschijnlijk vergeten al deze hele drukke mensen dat er meer mensen zijn die werken, dat er zelfs mensen zijn die zo hard moeten werken dat ze geen Facebook kunnen bijhouden of… niet kunnen betalen! Want een computer is duur en een telefoon met 24/7 internet ook. Maar kiezen veel van deze mensen niet zelf om op deze manier te leven? Als je zaterdagmorgen vroeg op moet om te gaan werken, is het misschien niet handig om tegen 06.15 uur je bed in te rollen met een alcoholpromillage waarmee je de eerste uren nog niet kan rijden. Maar doe je dit wel, geen probleem! Dan ben je voorbereid op een helse dag met veel herrie!

Neem een warm bad
Nu zou ik op Facebook al heel bijdehand deze lieve mensen op dit feit kunnen wijzen maar daar is Facebook dan weer niet voor gemaakt. Kritiek lees je zelden en we zijn vooral meelevend en steunend. DAT past dan weer wel bij me maar ik kan het vele geklaag over druk, te druk, oh zo druk niet altijd handelen. Je hebt het zo druk als je het jezelf maakt. En natuurlijk lopen 9 van de 10 dagen anders dan gepland en leven we in een maatschappij waarbij druk bijna niet te vermijden is maar mensen; kom op! Hou vol! Maak er wat van, het leven is leuk! En als het druk is, leg je je telefoon even weg, gebruik je die vrije minuten voor een warm bad en dan komt het weer helemaal goed.

…. En dan lachen we weer samen om al dat commentaar op het feit dat je zomaar midden op de dag in bad zou gaan, want zeg nu zelf WIE heeft daar nu tijd voor?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten