Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

zondag 24 april 2011

Vriendschap

Vrienden zijn er in alle soorten en maten. Vroeger al was ik erg trouw met vriendinnetjes. Op de middelbare school had ik een hartsvriendin met wie ik alles deelde en meerdere vriendinnen met wie ik veel deelde.

Spontaan weg

Nu we ‘groot’ zijn en iedereen druk en bezig, veranderen sommige vriendschappen. Tijd maakt plaats voor drukte en drukte verplicht je tot afspreken. Spontaan even weg met de meiden is out of the question. Werkende mannen, schoolgaande kids en hectische levens maken ons tot nauwkeurig plannende meiden.


Uit elkaar gegaan
De meeste van mijn vriendinnen gaan al lang mee. Ieder heeft op zijn eigen manier een warm plekje in mijn hart. Mijn schoolvriendin had vroeger bloemetjes jurken aan, we lachten om haar totdat haar relatie met een van onze vrienden uitging en ze een topmeid bleek. We zijn nooit meer uit elkaar gegaan, ze is oprecht, sterk, duidelijk en zal het altijd voor me opnemen.


Heerlijk om mee te dansen 
Mijn dansvriendinnen werden ‘alles-vriendinnen’, dansvriendin 1 danst nog steeds het mooist van de hele wereld ook al vindt ze dat zelf niet. Ze is de rust zelve en ziet alles duidelijk en klaar. Goede adviezen, warme woorden en oh zo heerlijk om mee te dansen (lees: kijken hoe ze danst).


Gooi het er uit
Mijn andere dansvriendin heeft de dansschoenen lang geleden aan de wilgen gehangen, eigenlijk is ze nu mijn snoep-, lach- en eetvriendin. Heerlijk eerlijk, gooit er altijd uit wat ze denkt en kan me een heftige discussie het gevoel geven dat ik het leukst van de wereld ben.


Perfecte balans
Mijn getuige-vriendin was getuige bij mijn huwelijk en dat zegt genoeg. Samen doorstonden we Engeland, velen reizen, 5 kids, 2 mannen en vele weekendjes weg. Terwijl zij zich door het leven stoeit zoekende naar de perfecte balans, zie ik die in haar. Heerlijke stress gecombineerd met het laat maar waaien principe. Altijd goed, als we elkaar zien… en we raken nooit uitgepraat.


Trots op wat we bereiken
Dan mij PA-vriendin, momenteel het meest aanwezig in mijn leven. Doorstaat het regelen van alles wat er in en om mijn passie speelt (en deelt!); de dansschool. Nog voor ik het uitgesproken heb, heeft ze het al geregeld en voor ik het gedacht heb, is het al gezegd. Samen regelen, balen, tieren, genieten en trots zijn op wat we bereiken.


Veel zeggen zonder woorden
Mijn zussenvriendinnen zijn bijna verplicht verbonden, immers hebben wij hetzelfde bloed. Maar niets voelt minder verplicht als de luxe van twee zussen. Beiden extreem duidelijk, niet voor zichzelf maar wel voor/tegen mij. Beiden een gave veel te zeggen zonder woorden, beiden zo mooi en lief dat mijn hart er af en toe pijn van doet.

De ex-collega vriendinnen, werkgroepvriendinnen, dansmeiden vriendinnen, lieve schoonzusvriendin maken de cirkels van mijn leven compleet.


Rijker dan ik?
Wie kan er nog rijker zijn dan ik? Zoveel geluk en warmte roept bijna iets over je af. En dat is meteen wat die overdaad aan liefde soms met me doet. Als er zoveel mensen zijn die zo ontzettend lief voor je zijn, geef je dan wel voldoende terug? Waardeer je iedereen vaak en genoeg? Spreek je het uit?


Lief, mooi of attent
Je hoort vaak dat mensen pas gaan vertellen hoe lief en leuk ze elkaar vinden als er ongeluk of ziekte op hun pad komt. Het leven gaat voor iedereen namelijk dagelijks gewoon door. Gelukkig maar! Maar sta je er wel eens bij stil? Even vertellen tegen iemand dat diegene een topper is, lief, mooi of zo attent? Of denk je het vaak en ga je er vanuit dat zij het ook wel voelen?


Wie volgt?
Complimenten doen mensen groeien. Dat zie ik, elke dag weer! Maar omdat ook ik , net als al die andere gewone mensen, ook best eens iets vergeet…

Een blog, een ode, aan vriendschap, warmte en aan het vooral niet vanzelfsprekend nemen van elkaar. Lieve vriendinnen; jullie zijn top!

Wie volgt?

Indira

1 opmerking:

  1. Wendy van Daal3 mei 2011 om 00:00

    Lieve Indira,

    Wat kan jij de dingen toch goed verwoorden! Je bent dan ook iemand die nooit om woorden verlegen zit en de oren van de kop kan kletsen hi hi hi. Maar wat een lieve woorden heb je voor al jouw vriendinnen.
    Ook ik heb de eer om door jou te worden omschreven; en nog wel in het stukje dat "perfecte balans" heet. Voor mijn gevoel nog steeds zoekende...maar jouw positieve benadering klopt eigenlijk wel; heerlijke stress gecombineerd met het laat maar waaien principe (meestal het een en dan het ander hi hi hi). Net hoe de bui hangt....Je hebt helemaal gelijk! We zeggen vaak pas in moeilijke tijden dat we zo blij zijn met elkaar! En juist van lieve, mooie en fijne oprechte woorden groeit men. Dus lieve Indira.....ik ben ontzettend blij dat we vriendinnen zijn, dat ik al zoveel moois (en zeker ook verdrietige) dingen met je heb mogen delen, ik hou van je zoals je bent, je bent een prachtig mens van binnen en van buiten. Heerlijk hoe jij in het leven staat; positief, vrolijk en vol liefde. (ben je al een paar centimeter gegroeid?? hi hi). Ik meen elk woord en je zit diep in mijn hart!! Hopelijk mogen wij nog heel lang van onze vriendschap genieten. Ik ben heel benieuwd wat de aankomende jaren ons nog zal brengen...we zullen het zien en beleven...samen als vriendinnen. En waarschijnlijk zullen we, dan inmiddels als 2 oude vrouwtjes met een rollator, daarop terugkijken met veel thee en chocolade hi hi hi).
    Lieve vriendin, je bent een kanjer!
    Liefs en een enorme dikke knuffel,
    Wendy xxx

    BeantwoordenVerwijderen