Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

maandag 17 januari 2011

Goede voornemens

Mensen zitten altijd vol goede voornemens in een nieuw jaar. Voor velen is een nieuw jaar een nieuw begin. Zelf ben ik niet zo van de goede voornemens, tenminste niet specifiek in december. Ik maak ze elke maand, wel 10 keer.

Soepele motor
Mijn meest voorgenomen voornemen is time-management ofwel planning. Elke maand neem ik me wel een keer voor om het anders te doen. Maar als ik aan het werk ben, in het ritme zit, neemt het stofje in mijn lijf het over. Enthousiasme is een prachtig iets. Mooie benzine voor een soepele motor. Maar enthousiasme is niet altijd handig. Ik vind mijn werk zo leuk dat ik af en toe vergeet hoe leuk het ook is om thuis te zijn.

Lijf heeft ongelijk
Balans is ook een mooi voornemen, je 20 voelen in je hoofd wil niet zeggen dat de tijd ook daar gebleven is. Mijn lijf geeft wel eens wat aan, soms luister ik maar vaak denk ik dat ‘ie ongelijk heeft.

Een is niet genoeg
Omdat ik niet rook en drink, kan ik enig voornemen daarin elk jaar overslaan. Eten ofwel snoepen is een gezelligheidsfactor. Waarschijnlijk herkennen velen het “een-is-niet-genoeg principe” maar een goed voornemen kan hier nauwelijks tegenop. Dus stel ik een regel voor mezelf; wellig bij gezellig en vooral niet op veel en gezette tijden.

De leukste
Dan natuurlijk het mooie voornemen om de leukste vrouw te zijn, de attente vriendin, de gezelligste zus, de beste juf en de natuurlijk de liefste moeder. Maar voornemens zijn slechts een streven, een leidraad, een houvast. Je kunt er weer eens aan terugdenken als het niet zo gaat zoals gepland of gewild. Maar zijn voornemens ook niet om nog wat te wensen over te laten?

Want… wie is er nu perfect? Wie heeft het altijd en te allen tijden goed voor elkaar? Ik vind dat ik een prefect leven heb, zeker niet altijd alles goed voor elkaar maar altijd vol goede wil. Gelukkig altijd nog wat te verbeteren en zeker te wensen van mezelf.

Het goede voornemen is dus om maar vooral goed van voornemen te blijven; met positieve gedachtes komen we toch maar weer een heel eind.



Oh ja, het is nu makkelijker om een reactie achter te laten op mijn blog. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. Klik op 'reacties' hieronder en reageer bijvoorbeeld 'Anoniem'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten