Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

dinsdag 26 mei 2020

Meningen

Al de hele week loop ik maar te malen in mijn hoofd. Er gebeurt natuurlijk erg veel, vreemd genoeg terwijl we allen nog steeds veelal thuis zitten. Roel zei van de week: “Soms lijkt het dat het leven van iedereen weer ‘normaal’ is.” Refererend aan nieuwsberichten, dat bijna alles richting ‘gewoon’ gaat. Nou, bij ons niet. Wij hebben namelijk een dansschool. En voor ons is dat duidelijk, maar niet voor iedereen.

Kennelijk zijn we geen culturele instelling. Beetje vreemd, aangezien we al jaren de B.T.W. daarvoor betalen. Misschien zijn we dus een sportschool (minder B.T.W. betalen 😄). Ook vreemd, want als we mee willen doen aan verschillende sportactiviteiten als dansschool dan kan dat niet omdat we een culturele instelling zijn. Kortom, het is niet echt helemaal duidelijk wat we zijn. 

Eten, drinken en gokken
En dat is shit. We zijn potverdorie net zo groot als een gemiddelde middelbare school. Of drie basisscholen bij elkaar, dertig bioscoop zalen waarin we vanaf 1 juni op anderhalve meter bij elkaar mogen zitten. Je mag kennelijk dus wel drinken, eten én dansen in de kroeg op gepaste afstand. Dansend het water betreden in het zwembad, naar dans kijken op het grote scherm met dertig man en je mag zelfs dansend gokken om zo daar je geluk te bevinden. Niets ten nadele van al deze ondernemers. Het is ze zeer gegund en zoals ik al een van mijn eerdere blogs zei; gezondheid gaat voor alles. En als ik dan denk aan de mensen die een dierbare verloren hebben in deze vreselijke tijd of in onzekerheid vol in de zorg zitten, is mijn frustratie echt ondergeschikt.

Maar inclusief al dat relativeringsvermogen heb ik dus toch ook een mening. En dat lijkt in deze tijd zo verdomde moeilijk. Je mening hebben en vooral houden.

Vroeger was ik een meegaand kind, opgevoed voor twee vrijgevochten jonge ouders die streefden naar geluk door andere mensen te helpen en gelukkig te maken. Nog elke dag ben ik dankbaar voor deze genen en het sterke gevoel dat het echt niet alleen om ‘mij’ gaat. Dankbaar ben ik gelukkig sowieso, ook nu. 


Eigen kleding
Mijn moeder maakte al vroeg eigen kleding, wat resulteerde dat ik net even iets voor de mode uitliep. Stoer, zou je denken. Dat dacht ik ook als ik het aandeed en trots naar school fietste. Daar werd mijn nieuwe outfit met de grond gelijk gemaakt door de meiden die er kennelijk toe deden. Op de terugweg naar huis had ik in een keer (dezelfde) een “stomme outfit” aan. En zo makkelijk veranderde mijn mening. Op de middelbare had ik er ook behoorlijk moeite mee. Mode technisch (sowieso al geen wonder) liep ik netje mee met de meute. Waren de wijde pijpen eerst stom, nu iedereen ze aanhad, vond ik ze ook best leuk. Was een klasgenootje heel aardig, gedroeg ze zich volgens bepaalde mensen vreemd, vond ik haar ook maar een maf kind. Vreselijk hoe dat werkt. Gelukkig was ik kennelijk sterk genoeg van mening dat ik niet mee pestte. Maar omdat ik wel bij ‘het’ groepje zat, was ik natuurlijk net zo schuldig. Ik zou willen dat ik zo’n sterke mening had dat ik destijds mijn mond open gedaan had. Maar nee, ik was een lafbek die toekeek, het er niet mee eens was maar mijn mening niet durfde te uiten en achteraf naar het slachtoffer ging om te kijken hoe het ging. Vrij onschuldig overigens hoor. We praten hier over ‘die doet het met die’ en ‘is verliefd op die’-praktijken en geen kauwgom in je haar narigheden.

Applaus op het podium
Toen ik mijn diploma kreeg (na wat extra jaren genieten ) maakte mama weer een outfit. Een witte, gewaagd maar feestelijk. Ik vond het doodeng, wat zou iedereen er toch van denken. Ik heb maar een positieve blik of reactie nodig om stevig de deur uit te gaan, maar helaas ook slechts een zucht om me diep ongelukkig te voelen. Maar het leek een hit, of ik was gewoon in volle euforie vanwege mijn slagen. Toen ik op het podium mocht komen, kreeg ik applaus. Het was namelijk tevens het jaar dat Roel in Amerika zat en dat dwong toch respect af bij mijn medescholieren (of medelijden dat kan ook). De docent maakte toen een grappige opmerking dat hij wel dacht dat ik het zou halen omdat ik altijd zo zeker van mijn zaak was. Grappig.

Juffen-periode
Toen ik Engels ging studeren en in het tweede jaar voor de klas kwam te staan, was ik verkocht. Ik was er zeker van dat lesgeven mijn toekomst was. Geen twijfel, geen ingefluisterd plan, nee een steady mening. En in de jaren daarna kwam ik er wel achter dat de mooie Engelse taal weliswaar mijn afstudeerprioriteit was, maar het lesgeven zelf me blij en gelukkig maakte. Tijdens mijn juffen-periode leerde ik wel een mening hebben én houden, want bij de moeilijke jongens waarmee ik werkte, was structuur en consequentheid echt een must. En als ik weer een keer verleid werd tot een opgedrongen of twijfelachtige mening, dan maakte de jongemannen me terecht ter plekke af met hun sterke woordenschat en terechte twijfel aan mijn oprechtheid.

Nee is nee
Toen ik moeder werd, begon ik weer in de twijfelmodus. Al met het afstrepen van je ‘must-have’ lijst. De een zei dekentje, de ander zei dekbed, weer een ander zei katoenen lakens, maar zei een vriendin flanel is echt veel veiliger en ademt mee. Man, knettergek werd ik van de jonge verse mamamaffia. Kersverse mama zijn vond ik al heftig zat, zonder al die meningen. Gelukkig hadden mijn onderwijs-boys me goed opgevoed. Kies een mening en hou je er vooral aan. En zo werd Kai groot met “nee is nee, en toch echt nee” en liep ik de hele dag (tot hilariteit van mijn vriendinnen) met een broodkorst die hij die ochtend niet op at. Structuur hielp mij, en hem trouwens ook. 21 jaar later bedankt hij me nog maandelijks voor het volhouden en op zijn huid zitten.

Gezellig in een gymzaal 
De jaren vliegen en mijn mening is er inmiddels een van sterke aard. Niet altijd handig of subtiel maar wel duidelijk en vooral eenduidig. Je weet wat je aan me hebt en als je twijfelt, vertel ik het je toch wel. Door de jaren heen volg ik mijn buik gevoel. En mijn mening en buikgevoel gaan prima samen. Zo ook bij ID Dance, gezellig begonnen in een gymzaal (inderdaad tussen de heerlijke moeilijke jongens) en dankzij overredingskracht van Roel na wat jaren later geëindigd in de prachtlocatie waar we nu zitten.

Grimmig
Nou hopelijk nog lang geen einde overigens, hoewel het in deze maanden me soms even bekruipt. Want daar zijn we dan; Corona tijd. Daar hoef je gelukkig geen mening over te hebben. Het was vanaf het begin duidelijk wat de richtlijnen en de regels zijn en daar houden we ons aan. Uiteraard was er een pittige teleurstelling toen we dicht moesten en veranderde die teleurstelling in hevig verdriet toen we dicht moesten blijven. Nu zijn we inmiddels ruim tien weken verder. Het virus lijkt in grimmigheid wat af te nemen maar we worden gemaand voorzichtig te blijven. En wij dus ook. De dansschool is nog steeds dicht. Vanuit veiligheidsredenen want als iets bij ons (en alle andere scholen) voorop staat is het veiligheid, zowel fysiek als mentaal en emotioneel.

Respectvol en nieuwsgierig
En daar komen we bij mijn punt (dan eindelijk). Want mijn mening vasthouden in deze heftige tijd is me toch wel een klus. Eerst de beslissing om digitaal les te gaan geven. Wij kozen voor Zoom, gebruikersvriendelijk, snel en goed te doen. De meningen waren hierover verdeeld maar wij hielden vol. Gelukkig maar want uiteindelijk werkt het veilig, fijn, netjes en secuur. Alle boze berichten uit het begin, bleken al snel gebakken lucht en toen die geruchtenstroom stabiliseerde, hadden wij al een goedlopend rooster op poten gezet. Natuurlijk kijk ik in deze tijd naar wat danscollega’s doen. Respectvol en nieuwsgierig. De een ging dicht, de ander verzorgde digitale lessen, weer een ander bedacht opdrachten. Iedereen vol passie en goed gevoel. Maar naarmate de tijd voorbij vloog en we nog steeds niet open mochten, veranderde de tendens. Mensen die eerst hard riepen niet digitaal te gaan, gingen toch digitaal en uiteindelijk gingen/moesten mensen ook naar buiten om les te geven terwijl niet iedereen daar achter stond.

De druk
Heftig dus, ik besloot maar te stoppen met kijken en zo mijn mening te laten beïnvloeden. Mijn mening doet er namelijk in dusverre toe dat die een beslissing maakt over mijn 15 collega’s en alle mooie klanten die we hebben. En die druk is soms best heftig, Niet de druk van het hebben van een geweldig fijn team of een fijne school, maar de druk van een mening vormen en deze in alle omstandigheden ook houden. Nu hebben wij de luxe nog om aan mijn ‘buikgevoel’ vast te houden. Met onze Zoom lessen houden we het team grotendeels aan het werk en maken we gelukkig een groot deel van de klanten heel gelukkig. Dat het allesbehalve ideaal is, klopt. Maar zoals ik meerdere keren per week zeg; Niks is helemaal niets. En dan kiezen wij voor deze optie. Vol vertrouwen overigens.

Groeien en gek doen
Buiten dansen, dat vind ik moeilijk. Mijn buikgevoel en dus mijn mening schreeuwen NEE. Het weer (te heet, te koud, te nat, teveel wind), de instabiele ondergrond (slecht voor je knieën en lijf), het geluid en de overlast. Maar mijn allerbelangrijkste punt is veiligheid. En misschien nog wel meer de sociaal-emotionele dan de fysieke kant er van. We zetten de dansers te kijk. Dansers die bewust kiezen voor een dansschool waar ze in alle veiligheid achter gesloten deuren hun ding kunnen doen. Fouten kunnen maken, kunnen groeien, gek doen en zichzelf kunnen zijn. Kan dat? Ergens op een voetbalveld? Of op een schoolplein? Op een parkeerplaats? Mijn danscollega’s in de omgeving bewijzen dat het kan. Ze stralen en zijn blij weer aan de slag te mogen. Pfff, dat zou ik ook wel willen. En dan baal ik van mezelf, want dan voel ik dat mijn mening een beetje verschuift. En niet omdat ik niet weet wat ik wil - en in ons geval belangrijker; wat ons team juist wel/niet wil - maar omdat ik aan het twijfelen ga. Vanuit paniek, vanuit angst dat het allemaal zo lang gaat duren dat het heftige gevolgen heeft voor de school. Voor mijn team, voor onze dansers. Maar is dat dan een reden om tegen mijn buikgevoel in te gaan. Tja en die twijfel, die mening die per dag van de een naar de andere kant geslingerd wordt, daar word ik wel een beetje gek van. 

Het is een begin
Gisteren kom ik toch weer via een bericht op een site met happy buitendansers. Geweldige plaatjes, de zon schijnt, de kids genieten. Wat willen we nog meer? Nou ik wil onze prachtige zalen weer in. En ik wil niet hoeven na te denken wat een wijs besluit is. Ik wéét namelijk wat een wijs besluit is. Ons dansscholen laten doen waar we goed in zijn. Lesgeven, vermaken, ontspannen, geven en genieten. En dat alles in een veilige omgeving. Anderhalve meter afstand? Prima, het is in ieder geval een begin. Alleen PO scholen? Ook goed, geef de rest maar een uitzicht om naar te verlangen. Maar geef me iets! Want ik word gek van het bedenken wat mijn mening eigenlijk nu is.

50 opmerkingen:

  1. Zei uw man plotseling dat hij wil scheiden en u wilt dat u teruggaat als er nog liefde in het gezin is? Zoek dan niet meer, want Dr. Ajayi, de grote betoverer, is degene voor jou. Van beroep ben ik bankier, toen mijn huwelijk van 7 jaar crashte, brak dit echt mijn hart en beïnvloedde zelfs mijn baan omdat ik altijd dacht en niet concentreerde. Ik hou echt van mijn man, dus zoek ik naar manieren die ik kan gebruiken om hem terug te krijgen nadat ik ongeveer vijf maanden apart heb gewoond. Ik kwam een ​​getuigenis van een man tegen die zei dat hij een baanpromotie kon krijgen met de hulp van de geweldige spell-caster Dr. Ajayi, dus nam ik zijn contact op en nam contact met hem op.Ik legde hem huwelijksproblemen uit en hij verzekerde me dat het goed zou komen beter voor mij, maar vertelde wat dingen die gedaan moesten worden om mijn doel te bereiken, ik volgde zijn instructies en vandaag leef ik weer gelukkig met mijn man, hij is echt een geweldige man en gezegend door zijn goden. Neem contact op met Dr. Ajayi voor alle soorten levensproblemen op zijn Viber- of WhatsApp-nummer: + 2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com je zult er geen spijt van krijgen hem te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat onze gezichten anders zijn, zijn onze problemen dat ik niet weet wat voor moeilijkheden je in het leven ervaart, maar ik wil dat je vandaag weet dat als je echt van je beproeving af wilt. Er is een oplossing voor jou. Ik wil een man genaamd Dr. Ajayi aan het publiek voorstellen, hij is een krachtige spellcaster en hij heeft me een jaar geleden geholpen mijn huwelijk te redden omdat mijn man het huis verliet en zei dat hij niet langer geïnteresseerd was in onze vakbond, het kwam als een schok voor mij omdat ik me niet kan herinneren dat we ruzie hebben gemaakt, later ontdekte ik dat hij bij een andere dame was, ik smeekte hem om naar huis te komen om bij mij en de kinderen te zijn, maar hij deed niet meer zelf, ik kwam er later achter dat hij is bezeten door de dame met wie hij is. Ik nam contact op met Dr. Ajayi en de charme was ongedaan gemaakt na 3 dagen na de betovering en mijn man keerde terug naar huis. Dr. Ajayi kan elke spreuk uitvoeren. Neem contact met hem op Viber / WhatsApp: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ging door de hel in mijn huwelijk toen ik een getuigenis tegenkwam van een dame genaamd Daiva, ze beschreef hoe ze haar relatie kon redden met de hulp van een spreukster genaamd Dr. Ajayi omdat haar man haar verliet voor een andere vrouw zonder hen met een misverstand van enige betekenis, maar de betoverster Dr. Ajayi, die gezegend is door zijn voorouders, hielp met de kracht van het spellen van spreuken en haar man kwam terug en zei dat hij niet wist wat hem overkwam, ik had een bijna vergelijkbare zaak omdat mijn man wil te vullen voor een scheiding, maar ik wil geen gebroken huis omdat we al 15 jaar samen zijn na het lezen van Daiva-getuigenis.Ik nam contact op met de spell-caster Dr. Ajayi en legde mijn situatie aan hem uit, hij vertelde me een aantal dingen die moesten worden gedaan en Ik volgde zijn instructies op na een week van betovering, mijn man vertelde me dat hij spijt heeft van alle pijn die hij mij en de kinderen heeft beloofd dat hij allemaal aan onze zijde zal staan ​​en sindsdien leven we in vrede e. Als je een soortgelijk probleem hebt als het mijne of een ander probleem in het leven, of het nu gaat om werk-, school- of gezondheidsgerelateerde problemen, neem dan contact op met Dr. Ajayi, de spreuk-caster, zijn werk is 101% gegarandeerd. E-mail: drajayi1990@gmail.com Viber of Whatsapp: + 2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik en mijn man zijn nu 8 jaar samen, we hebben twee kinderen en onze harten zijn samen gegroeid om voor altijd te leven, we hebben een gelukkig gezin, maar op een trouwe dag ging hij uit en toen hij thuiskwam zag hij er niet gelukkig uit, Ik dacht erover na en probeer te weten wat het probleem is, maar hij weigerde iets te zeggen en die dag nam zijn liefde voor mij af en hij vraagt ​​om een ​​scheiding, maar ik weiger en we leven nooit meer samen, dus het leven was niet gemakkelijk voor mij en kinderen. op een dag, op weg naar huis, ontmoette ik een goede vriend van me ze vroeg naar mijn man ik legde haar dingen uit ze was verrast, ze zei me geen zorgen meer te maken dat ik mijn man terug zou krijgen hij stelde me voor aan dr Ayayi een machtige spellcaster die haar hielp in haar huwelijksproblemen en mij zijn contactpersoon gaf om hem te bereiken, maar ik was sceptisch om contact met hem op te nemen, een gelovige die ik besloot om Dr. Ajayi eens te proberen, nam contact met hem op. Ik legde hem mijn probleem uit en hij vertelde me waar het probleem vandaan komt en wat er gedaan moet worden om het weer goed te maken in mijn huwelijk, hij sprak een liefdesbetovering voor me uit en binnen drie dagen belde mijn man me en verontschuldigde zich dat hij dat wel deed ik weet niet wat hem overkwam en hij is op weg naar huis, sinds die dag tot op de dag van vandaag is mijn huishouden gevuld met liefde en vrede, alle dank gaat uit naar de machtige spreukmaker Dr. Ajayi. Als u met eender welk probleem wordt geconfronteerd en u wilt een snelle oplossing, dan is Dr. Ajayi de juiste persoon voor de klus. Contacten E-mail: drajayi1990@gmail.com of Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kom uit de Verenigde Staten, ben een verpleegster, dit verhaal van mijn liefdesleven. Ik ben 4 jaar getrouwd en in het vijfde jaar van mijn huwelijk moest een andere vrouw mijn geliefde van mij afnemen en mijn man verliet mij en de kinderen en we hebben 2 jaar geleden totdat ik een post ontmoette waar deze man Dr. Ilekhojie die iemand heeft geholpen en ik besloot hem een poging te wagen om me te helpen mijn man terug naar huis te brengen en geloof me, ik stuur gewoon mijn foto naar hem en die van mijn man en na 48 uur zoals hij me vertelde, zag ik een auto reed het huis binnen en zie, het was mijn man en hij is naar mij en de kinderen gekomen en daarom ben ik blij om ieder van jullie te laten lijken op een ontmoeting met deze man en je geliefde terug te hebben.

    E-mail: gethelp05@gmail.com
    Whatsapp / Viber: + 2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn man en ik zijn 8 jaar getrouwd. We waren gelukkig getrouwd en hebben een zoon. 6 maanden geleden begon ik vreemd gedrag van hem op te merken en een paar weken later ontdekte ik dat mijn man iemand ziet. Hij kwam laat thuis van zijn werk, hij gaf nauwelijks meer om mij of de kinderen, soms gaat hij uit en komt zelfs 4 weken niet meer thuis. Ik heb er alles aan gedaan om dit probleem op te lossen, maar het mocht niet baten. Ik werd erg ongerust en had hulp nodig. Terwijl ik aan het browsen was, kwam ik een getuigenis tegen die suggereerde dat Dr. AJAYI kan helpen bij het oplossen van mijn huwelijksproblemen, het herstellen van verbroken relaties, enzovoort. Dus ik vond dat ik hem eens moest proberen. Ik heb contact met hem opgenomen en hij heeft een spreuk voor me gedaan. Twee dagen later kwam mijn man naar me toe en verontschuldigde zich voor het onrecht dat hij had begaan en beloofde hij het nooit meer te doen. Sindsdien is alles weer normaal. Mijn familie leeft weer gelukkig samen. Allemaal dankzij Dr. AJAYI. Als je een spreuk-caster nodig hebt die een spreuk kan uitspreken die echt werkt, raad ik je aan contact met hem op te nemen. Hij zal je niet teleurstellen.


    Bel en Viber / Whatsapp + 2347084887094
    E-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedendag allemaal, ik wil de ervaring die ik heb delen met een spreukenmaker genaamd Dr Ajayi, hij is een zeer krachtige man gezegend door zijn voorvader om mensen met verschillende levensproblemen te helpen, ik ging door de ergste fase van mijn leven omdat mijn man vertelde me dat hij uit het niets wil scheiden, ik vroeg hem waar ik het mis ging, maar hij gaf me geen antwoord in plaats daarvan ging hij het huis uit dit was echt raar dus ik zoek hulp toen ik dr. Ajayi ontmoette spell caster online, ik legde mijn toestand aan hem uit, na enig overleg kwam ik erachter dat mijn man bij zijn secretaresse op het werk is en hij is in haar ban, de grote spell caster vertelde me wat er moest gebeuren en ik volgde zijn instructies. Tegenwoordig ben ik een trotse vrouw, want mijn man is bij mij thuis en we verwachten ons tweede kind allemaal dankzij dr. Ajayi, de spreukenmaker, als je de hulp nodig hebt van een spreukenmaker voor welk probleem dan ook, is dr. Ajayi de goede persoon voor een perfect en betrouwbaar resultaat. Neem contact op met zijn e-mail: drajayi1990@gmail.com of Viber \ WhatsApp-nummer: +2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn vriend heeft het uitgemaakt na een relatie van 7 jaar. het begon met kleine misverstanden, waarna hij me vertelde dat het goed zou zijn om een pauze te nemen, wat volgens mij een breuk is geworden. Hij zoekt mij niet langer, hij blokkeerde mijn nummer en mensen zeiden dat ze hem met een ander meisje zagen dit bracht tranen in mijn ogen omdat we op het punt stonden te trouwen, ik zocht hulp toen ik deze spirituele man tegenkwam genaamd Dr Ajayi die heeft geholpen veel mensen hebben een relatieprobleem, ik sprak met hem over mijn situatie en hij beschreef mij het proces om terug te komen met mijn geliefde, ik volgde zijn instructies en vandaag ben ik blij omdat mijn man terugkwam na 5 maanden uiteenvallen en wij zijn nu gelukkig getrouwd. Als je de hulp van een spreukgever nodig hebt voor een relatieprobleem, neem dan contact op met Dr Ajayi voor een blijvende oplossing. Whatsapp / Viber-nummer: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enkele maanden geleden zei mijn vriend dat hij zich depressief voelt als hij bij mij is en dat hij een relatiebreuk nodig heeft. Ik was in de war en te gekwetst, maar ik weet niet wat er mis ging in onze relatie waardoor hij uit elkaar ging, ik huilde naar een vriend en ze vertelde me hoe heer Bubuza haar relatie herstelde met zijn spreuk, dus ik stuurde een sms naar de heer Bubuza via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij reageerde en beloofde me te helpen, hij vertelde me dat mijn vriend bij me terug zal komen smekend op zijn knieën. Ik deed wat Lord Bubuza me vertelde en 16 uur later kwam mijn vriend thuis, huilend op zijn knieën en smeekte me om hem te vergeven. Hij voelt zich nu zo tot mij aangetrokken en mijn relatie is nu prachtig. Heeft u een relatieprobleem?? Neem contact op met Lord Bubuza via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedendag iedereen, mijn naam is Eva, ik wil de grote Odudu bedanken voor het terugbrengen van mijn geliefde nadat ik het een aantal jaren heb geprobeerd sinds hij me verliet. Dr. Odudu herstelde mijn vreugde in een oogwenk met zijn krachten. Ik wil dr. Odudu heel erg bedanken voor het helpen om mijn geliefde binnen 24 uur zonder vertraging terug te krijgen. Dr. Odudu is inderdaad een groot man en ik zal iedereen die hulp nodig heeft, adviseren om contact met hem op te nemen, want hij is een groot en machtig man die in staat is om zoveel dingen te doen. Hier is zijn e-mail: odudutempleofanswer@gmail.com of whatsapp hem op +2348050975978


    Land: Nederland

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mijn naam is Johnson Marian, ik had nooit gedacht dat ik weer zou glimlachen, mijn man heeft me een jaar achtergelaten met twee kinderen, alle moeite om hem terug te halen is mislukt. Ik dacht dat ik hem niet meer zou zien, niet voordat ik een dame ontmoette die belde Jesse die me vertelde over een spreukenmaker genaamd Dr Osunbor Ze gaf me zijn e-mailadres en mobiel nummer en ik nam contact met hem op en hij verzekerde me dat mijn man binnen 48 uur bij me terug zou komen, in minder dan 48 uur kwam mijn man terug en begon te smeken om vergeving zeggend dat het het werk van de duivel is, dus ik ben tot nu toe nog steeds verrast over dit wonder, ik kon niet zwanger worden, maar zodra de spreuk werd uitgesproken, werd ik zwanger en beviel van mijn derde kind, als je dat nodig hebt hulp van hem kunt u contact met hem opnemen via: e-mail: Dr.osunbor23@gmail.comWhatsApp of bel hem nu: +393663677754

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lord Bubuza is een genie, hij kan alles doen met zijn wonderbaarlijke spreuk. Mijn vriend was beledigend en bedrieg, ik hou zo veel van hem en wilde hem niet kwijtraken aan een ander, dus begon ik online hulp te zoeken toen ik getuigenissen tegenkwam van mensen die Lord Bubuza bedankten voor zijn hulp, dus ik neem contact met hem op via WhatsApp:( +1 505 569 0396 ), ik vertelde hem het probleem met mijn relatie. Ik deed precies wat hij me had opgedragen en alles over het bedriegen en beledigend gedrag van mijn vriend veranderde ten goede, hij is nu zo lief en zorgzaam. Ik ben zo trots op Lord Bubuza. Heeft u een probleem met uw relatie? Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp::( +1 505 569 0396 ) of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Contact opnemen met heer Bubuza is het beste wat mijn huwelijk ooit is overkomen, mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronkaard en bedriegende echtgenoot, alles wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn spreuk, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik deed onmiddellijk en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Contact opnemen met heer Bubuza is het beste wat mijn huwelijk ooit is overkomen, mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronkaard en bedriegende echtgenoot, alles wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn spreuk, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik deed onmiddellijk en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Contact opnemen met heer Bubuza is het beste wat mijn huwelijk ooit is overkomen, mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronkaard en bedriegende echtgenoot, alles wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn spreuk, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik deed onmiddellijk en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronken en bedriegende echtgenoot, het enige wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn betovering, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik meteen deed en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan . Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronken en bedriegende echtgenoot, het enige wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn betovering, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik meteen deed en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan . Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb een man gevonden die als een God op aarde is. Deze man heeft me geholpen mijn vriendin terug te krijgen na zeven jaar uit elkaar te zijn gegaan. Voor nu heb ik geprobeerd mijn ex terug te krijgen, maar ze weigerde en stopte met praten met me, ze blokkeerde me op alle sociale mediaplatforms. Ik hou van haar en bleef me afvragen waarom ze me verliet, dus ik vertelde het aan mijn vriend en hij vertelde me hoe heer Bubuza hielp zijn scheiding te annuleren met zijn betovering. Ik nam contact op met Lord Bubuza via WhatsApp: +1 505 569 0396. Ik gaf alles wat hij vroeg en het was een grote schok voor mij, want alles gebeurde 16 uur nadat heer Bubuza klaar was met het uitspreken van de betovering. Mijn vriendin deblokkeerde me en smeekte me om te vergeven en haar terug te accepteren. Geef je partner niet op, want er is een God op aarde die problemen met zijn spreuk oplost en hij is Lord Bubuza. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tamara van den Oosterhoff10 juni 2021 om 04:29

    Heb je gehoord van Lord Bubuza? Deze man is een genie, hij kan alles met zijn wonderbaarlijke spreuk. Mijn vriend was beledigend en bedriegde, ik hou zoveel van hem en wilde hem niet aan een ander verliezen, dus ik begon online hulp te zoeken toen ik getuigenissen tegenkwam van mensen die Lord Bubuza bedankten en prezen voor zijn hulp, dus nam ik contact met hem op onmiddellijk vertelde ik hem mijn situatie en hij beloofde me te helpen. Ik deed precies wat hij me opdroeg en alles over de gewoonte van mijn vriend om vreemd te gaan en het beledigende gedrag veranderde ten goede, hij is nu zo lief en zorgzaam. Ik ben zo trots op Lord Bubuza. Heb je een probleem met je relatie? Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt Dr ogugu voor het helpen van mij om mijn lieve partner terug in mijn leven te krijgen. Ik ben zo gezegend dat je een niet-krachtige manier gebruikt om ons te herenigen. Ons verleden en onze toekomst lijken allemaal samengesmolten tot één geheel. Je vertelde me dat iedereen een compatibele zielsverwant heeft, of het nu in hun leven is of wachten om in hun leven te komen. Ik ben blij dat het mijn oude partner is. Ik wilde niet echt bij iemand anders zijn... Je hebt de extra bagage verwijderd die ons heeft aangetast en ons tegenhoudt. Vrede voor u, Dr Ogugu. Iedereen met 8 problemen moet proberen contact op te nemen met Dr ogugu zijn website, ik verzeker je dat je problemen zullen worden opgelost door deze geweldige man.Solutiontempledrogugu@gmail.comCALL/Whatsapp-nummer: +2347011196745

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ging door een echtscheidingsproces toen ik Dr. Ajayi online een geweldige spirituele man vond, ik had nooit gedacht dat ik en mijn man ooit weer bij elkaar zouden komen, we zijn gezegend met drie kinderen en zijn 12 jaar getrouwd, maar hij was bereid om dat allemaal weg te gooien omdat hij een nieuwe vrouw heeft ontmoet, maar Dr. help me een krachtige liefdesbetovering uit te voeren waardoor hij de vrouw die hij net heeft ontmoet vergat en de scheiding werd geannuleerd, we leven nu in vrede in ons huis met een sterkere band, neem contact op met Dr Ajayi op Whatsapp / Viber: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com hij zal je ook helpen, hij bereidt ook kruiden voor verschillende soorten ziekten, voor het geval je een gezondheidsuitdaging hebt om je ook te genezen.

    BeantwoordenVerwijderen

  22. Ik ben nu ongeveer 6 jaar getrouwd. We waren gelukkig getrouwd met twee kinderen, een jongen en een meisje. 3 maanden geleden begon ik vreemd gedrag van hem op te merken en een paar weken later kwam ik erachter dat mijn man iemand anders ziet. Hij kwam laat thuis van zijn werk, hij geeft nauwelijks meer om mij of de kinderen. Soms gaat hij uit en komt hij zelfs 2-3 dagen niet thuis. Ik heb er alles aan gedaan om dit probleem op te lossen, maar het mocht allemaal niet baten. Ik werd erg ongerust en had hulp nodig. Toen ik op een dag op internet aan het surfen was, kwam ik een website tegen die suggereerde dat dr. Ilekhojie kan helpen bij het oplossen van huwelijksproblemen, het herstellen van verbroken relaties, enzovoort. Dus ik vond dat ik hem eens moest proberen. Ik nam contact met hem op en vertelde hem mijn problemen en hij vertelde me wat ik moest doen en ik deed het en hij bezwoer 24 uur later voor mij, mijn man kwam naar me toe en verontschuldigde zich voor het onrecht dat hij deed en beloofde het nooit meer te doen. Als je soortgelijke problemen hebt, praat dan vriendelijk met hem. WHATSAPP EN BEL: +2348147400259 E-MAIL: gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Allemaal dankzij Dr. Ajayi was ik in staat om mijn huwelijk te redden na 7 maanden scheiding met mijn man, hij maakte een liefdesbetovering voor mij en mijn man kwam smeken om vergeving, we leven nu gelukkig en ons liefdesleven is verbeterd, ik krijg om Dr. Ajayi te leren kennen via een vriend, hij hielp met een kruidengeneesmiddel waardoor ze zwanger werd na een huwelijk van 13 jaar zonder enig kind, ze was erg blij met het resultaat van het kruidengeneesmiddel dat ze haar bron van vreugde met mij deelde, dus als je heb de hulp nodig van een echte spreukgebruiker voor elk soort probleem of gunst waar je aan kunt denken, ik zal je adviseren om contact op te nemen met de grote spirituele man Dr Ajayi op whatsapp / Viber: +2347084887094 of jij e-mail: drajayi1990@gmail.com hij is 100% betrouwbaar.

    BeantwoordenVerwijderen

  24. Hallo kijkers online, ik ben hier om mijn getuigenis te delen over hoe ik werd geholpen om mijn vrouw terug te krijgen. Ik was een bedrieger en mijn vrouw betrapte me meerdere keren. Ik probeerde mezelf te repareren en elke keer eindigde ik keer op keer vals. Ik denk dat ik pas besefte wat ze voor me betekende toen ze me met rust had gelaten. Ik begon een manier te vinden om haar terug te krijgen, maar niets leek perfect te werken totdat ik een artikel tegenkwam over Dr. Ilekhojie die veel mensen wereldwijd hielp om hun relaties terug te krijgen. Ik heb contact met hem opgenomen op zijn WhatsApp-nummer via +2348147400259 en hij verzekerde me dat mijn vrouw binnen 48 uur bij me terug zal komen met zijn verzoeningsspreuk. Verrassend genoeg kwam mijn vrouw na 2 dagen thuis en zei dat ze nog steeds van me houdt en ik heb gezworen haar nooit meer te bedriegen. Als je hulp nodig hebt, e-mail hem dan via (gethelp05@gmail.com) of WhatsApp/Viber-nummer +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen

  25. Ik ben eindelijk geholpen!! Ik ben nu zo opgewonden, ik moet gewoon mijn getuigenis op dit forum delen. Het gevoel geliefd te zijn neemt zoveel last van onze schouders weg. Ik had dit allemaal, maar ik maakte een grote fout toen ik mijn vrouw bedroog met een andere vrouw en mijn vrouw verliet me voor meer dan 4 maanden nadat ze erachter kwam. Ik was eenzaam, verdrietig en er kapot van. Gelukkig werd ik doorverwezen naar een zeer machtige man genaamd Dr Ilekhojie. Hij bracht een spreuk van verzoening op onze relatie en hij bracht mijn vrouw terug en nu houdt ze veel meer van me dan ooit.. Ik ben nu zo blij met het leven. Heel erg bedankt Dr. Ilekhojie. Neem vandaag nog contact op met Dr Ilekhojie en krijg alle hulp die u wilt via e-mail gethelp05@gmail.com of bel / WhatsApp-telefoonnummer +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mi-am pierdut relația de 5 ani în luna octombrie. Fostul meu m-a lăsat cu atâtea dureri și de atunci am avut inima zdrobită și zdrobită. Am contactat mulți vrăjitori și mi-au furat banii fără niciun rezultat. Am trimis prin e-mail atât de multe site-uri online în căutarea unui vrăjitor bun, până când am fost îndrumat de o femeie de 32 de ani să contactez Dr. Ilekhojie, nu l-am crezut niciodată? dar după ce am făcut cum mi-a spus, fostul meu sa întors la mine, spune-mi să l-am iertat și am făcut-o. dacă aveți vreo problemă, contactați-l acum pe acest e-mail: gethelp05@gmail.com sau Sună/WhatsApp: +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik verloor mijn relatie van 5 jaar in oktober. Mijn ex heeft me met zoveel pijn achtergelaten en sindsdien ben ik een gebroken en verbrijzeld hart. Ik heb contact met veel spreukenmakers en ze trekken me zonder resultaat van mijn geld af. Ik heb zoveel sites online gemaild op zoek naar een goede spreukgebruiker totdat ik werd gevraagd door een 32-jarige vrouw om contact op te nemen met Dr Ilekhojie, ik geloofde hem nooit? vergaf het hem en dat deed ik. als je een probleem hebt, neem dan nu contact met hem op via deze e-mail: gethelp05@gmail.com of bel/WhatsApp: +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen

  28. Ik werd afgewezen door mijn man van 4 jaar, het doet zoveel pijn om de hele tijd verwaarloosd te zijn, ik confronteerde mijn man en hij zei dat het niet werkt en een scheiding nodig heeft.. Ik voelde me depressief en had een oplossing nodig omdat ik zoveel van hem hou. Ik ging online voor een oplossing of advies, toen ik een testimonial-pagina tegenkwam. Mensen met hetzelfde probleem als de mijne. Ik had het geluk dat een dame een e-mail achterliet om contact op te nemen, ik nam een moedige stap omdat ik zo depressief was en het gevoel had dood te gaan. Ik nam contact op met Dr. Ilekhojie die een verzoeningsspreuk voor mij uitvoerde en mijn man kwam thuis om mijn vergiffenis te vragen. Het is vandaag onze 3 maanden samen nadat de verzoeningsspreuk was gedaan en mijn man is nooit veranderd om van me te houden.. neem vandaag nog contact op met Dr Ilekhojie via e-mail: gethelp05@gmail.com of WhatsApp/bel dit nummer +2348147400259 om zijn hulp te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kon het moeilijk geloven toen ik een opmerking op internet zag over hoe Dr. Ilekhojie mensen helpt loterij te winnen. Deze winnende nummers zijn 100% garantie dat je de loterij moet winnen. Ik heb het geprobeerd en ik heb £ 800.000,00 gewonnen. Mijn commentaar ziet er grappig uit, maar het is de waarheid, en ik beloof je dat het niet grappig zal zijn als je wint en een getuigenis met anderen deelt. Dit is een geheim om de loterij te winnen, dus ik raad je aan hetzelfde te doen. ik heb nooit in magische krachten geloofd totdat ik hem tegenkwam, het zou een grote zonde zijn als ik hier weg zou gaan zonder het contact met deze geweldige betoveraar te laten vallen. Als je de hulp van deze geweldige betoveraar nodig hebt bij het winnen van een loterij, kun je contact met hem opnemen via zijn e-mail: "(gethelp05@gmail.com of bel hem +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mijn naam is Ivette, ik heb een vriend met wie ik al 5 jaar een relatie heb. Hij werd net op een ochtend wakker en vertelde me dat de relatie voorbij was. Ik was een maand in tranen. Ik was zo verward en diepbedroefd. Ik stuurde mijn zus en mijn beste vriendin Sue om namens mij te pleiten, maar hij hield vol dat de relatie voorbij was en dat hij me zat was. Tot een zeer goede dag toen ik hoorde van Dr. Ajayi, ik enkele getuigenissen op zijn site las, dus besloot ik het eens te proberen. Ik nam contact met hem op en hij vertelde me dingen die gedaan moesten worden om hem te betoveren. Eerst overwoog ik of ik het zou doen, ik besloot het eens te proberen. Ik deed wat Dr. Ajayi, de spreukgieter, me zei te doen, en toen niet tot 7 dagen uit het niets, kwam mijn vriend die me zonder enige reden achterliet op een avond naar mijn huis en smeekte om me terug te krijgen, hij kwam zelfs met zijn broer en smeekte om vergeving. Na zoveel pijn ben ik overleden, mijn vriend kwam toch terug. Ik ben zo blij, allemaal dankzij Dr Ajayi. U kunt bij hem terecht voor elk soort spreukenwerk. Ik geloof dat hij je door je RELATIE-problemen heen zal helpen.


    E-mail: drajayi1990@gmail.com
    Viber / Whatsapp: +2347084887094


    BeantwoordenVerwijderen

  31. Ik wil Dr Ilekhojie bedanken voor het goede dat hij voor mij heeft gedaan, hoewel ik niet zeker weet of dit het beste forum is om mijn vreugde en geluk te tonen voor wat hij voor mij heeft gedaan, maar ik kan mijn geluk niet verbergen en mijn Vreugde, dus ik moet het met de wereld delen.
    Mijn huwelijk crashte ongeveer twee jaar geleden en ik heb geprobeerd alles wat ik kon om het te herstellen, maar het mocht niet baten. Ik zag verschillende berichten en getuigenissen over de goede dingen die Dr Ilekhojie heeft gedaan, dus besloot ik het eens te proberen. Hoewel hij altijd een druk bezet man is, gaf hij me, toen hij op mijn e-mail reageerde, 48 uur om mijn huwelijk te herstellen en net zoals hij zei, werd mijn huwelijk hersteld, sindsdien ben ik gelukkig en leef ik gelukkig in mijn huwelijk . Ik ben Dr Ilekhojie zo dankbaar. Ik ben blij dat mijn hele gezin compleet is deze kerst. Als je hulp nodig hebt, stuur hem dan een bericht op +2348147400259 of stuur hem een e-mail: gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik speel al 6 jaar Powerball-tickets sinds ik 30 werd. Ik kocht mijn eerste ticket op mijn 30e verjaardag. Ik had die dag veel geluk omdat ik contact had opgenomen met Dr. Ilekhojie om me te helpen met de winnende Powerball-nummers. Ik had echt dat geweldige geweldige gevoel dat ik naar de camera keek en ernaar wilde knipogen. Ik deed er maar een klein deel van en vertrouwde hem. Hij gaf me de nummers nadat ik er nog een paar kaartjes bij had gespeeld voor $ 20. Ik controleerde mijn ticket nadat de winst online was gekomen en zag dat de nummers correct waren, inclusief de Powerplay. Ik schreeuwde ongeveer 10 minuten omdat het voelde als een droom. Ik had veel geld gewonnen. U kunt mijn winnende getuigenis bij de loterijambtenaren controleren door gewoon mijn naam te zoeken. Bedankt Dr. Ilekhojie. Welnu, zijn e-mail is gethelp05@gmail.com en je kunt hem ook bellen of WhatsAppen op +234814740025

    BeantwoordenVerwijderen
  33. God zegene Dr. Ilekhojie voor zijn geweldige werk in mijn leven, ik kreeg de diagnose HERPES sinds 2009 en ik nam mijn medicijnen, ik was niet tevreden dat ik de HERPES uit mijn systeem moest krijgen, ik zocht naar een mogelijke remedie voor HERPES ik zag een opmerking over Dr. Ilekhojie, hoe hij HERPES genas met zijn kruidengeneeskunde, ik nam contact met hem op en hij leidde me. Ik vroeg om oplossingen, hij begon de remedie voor mijn gezondheid, hij stuurde me het medicijn via UPS SPEED POST. Ik nam het medicijn zoals door hem voorgeschreven en 2 weken later was ik genezen van HERPES, Dr. Ilekhojie echt, je bent geweldig, heb je ook zijn hulp nodig? Waarom neemt u geen contact met hem op via: (gethelp05@gmail.com) of u kunt hem ook telefonisch bereiken: +2348147400259
    ARTS ILEKHOJIE KAN OOK DE VOLGENDE ZIEKTE GENEZEN:

    hiv/aids
    HERPES
    KANKER
    ALS
    soa
    HEPATITIS B
    VAGINALE GEUR

    Neem vandaag nog contact met hem op en zorg dat uw probleem wordt opgelost

    BeantwoordenVerwijderen

  34. Mijn man verliet mij en onze 2 kinderen voor een andere vrouw voor 6 maanden. Ik probeerde sterk te zijn alleen voor mijn kinderen, maar ik kon de pijnen die mijn hart kwellen niet beheersen. Ik was gekwetst en verward. Ik had hulp nodig, dus ik deed onderzoek op internet en kwam een site tegen waar ik mensen zag praten over Dr Ilekhojie en hoe hij mensen helpt. Ik nam contact met hem op en hij deed namens mij een verzoeningsspreuk. Tot mijn verbazing kwam mijn man na een paar dagen weer thuis. Zo zijn we weer herenigd en was er veel liefde, vreugde en vrede in de familie. U kunt ook contact opnemen met Dr. Ilekhojie als u soortgelijke problemen heeft met betrekking tot uw huwelijk of relatie. Zijn e-mail; gethelp05@gmail.com of Whatsapp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen

  35. Ik wil mijn getuigenissen met het grote publiek delen over wat deze man Ilekhojie noemde. Voor wat hij zojuist voor mij heeft gedaan, heeft deze man zojuist mijn verloren ex-echtgenoot bij mij teruggebracht met zijn verzoeningsspreuk. Ik was getrouwd met mijn man en we waren lange tijd samen en we hielden van onszelf maar toen ik hem geen kind kon geven, verliet hij me voor 1 jaar en vertelde me dat hij niet meer verder kon toen ik nu op zoek was naar manieren om hem terug te krijgen totdat een vriend van mij me over deze man vertelde en me zijn contactpersoon gaf. Je zult dit niet geloven toen ik contact opnam met Dr Ilekhojie, hij verzekerde me van een dringende oplossing. Nu is mijn man weer bij mij en met zijn kruiden word ik binnenkort moeder. Bij mij is alles nu compleet en dat komt allemaal door dr. Ilekhojie. Neem contact met hem op als je problemen hebt met je partner of als je zwanger wilt worden. E-mail; gethelp05@gmail.com Bel/Whatsapp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Toen mijn man van acht jaar voor de derde keer uit mijn leven verdween, had ik een slecht gevoel dat hij niet bij me terug zou komen. We waren ongeveer drie maanden uit elkaar toen ik contact opnam met Dr, Ilekhojie. Ik nam contact met hem op om me te helpen mijn man terug te brengen en ik ben nu gelukkig omdat mijn man me uiteindelijk 4 dagen later belde nadat Dr. hem naar huis te komen. Ik heb deze kant van mijn man nog nooit eerder gezien en ik vond het geweldig! Onze relatie is veel sterker dan voorheen en ik kan Dr Ilekhojie niet genoeg bedanken voor wat hij voor mij heeft gedaan! Ik weet dat er veel mensen met hetzelfde probleem zitten, maar je kunt hulp krijgen van Dr. Ilekhojie. Bel/Whatsapp +2348147400259 of e-mail: gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

  37. Mijn man en ik zijn al meer dan 10 jaar getrouwd. We leerden elkaar kennen toen ik 18 was en hij 21. We hebben emotioneel veel meegemaakt samen. Er waren verschillende enorme gevechten en pijnlijke situaties in ons huwelijk, maar we leken er altijd sterker uit te komen aan de andere kant. Uit het niets begon mijn man net het echtscheidingsgesprek over mij, ik was helemaal depressief totdat ik het Dr Ilekhoji-nummer vond en hij namens ons een verzoeningsspreuk uitvoerde. Je zult niet geloven dat mijn man me belde op het exacte moment dat Dr Ilekhojie zei dat hij zou bellen en ik was helemaal verbaasd! Hij is geweldig en zijn spreuken werken zo snel. Zijn contactpersoon E-mail: gethelp05@gmail.com Bel/WhatsApp dit nummer +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mijn naam is Monalisa Landeka. Uit de overvloed van vreugde spreekt mijn hart lovend over DR ISIKOLO. Hij kwam me te hulp toen mijn leven maandenlang verwoest was. Mijn minnaar verliet me voor een andere dame en ik wist niet dat hij hersendood was en hypnotiserend. Ik deed alles wat ik kon om hem terug te laten keren naar mij, maar het mocht allemaal niet baten. Hij verliet de stad met de dame en ik heb nooit meer van hem gehoord of hem zelfs maar weer gezien. ik ging online op zoek naar hulp toen ik las hoe DR ISIKOLO andere vrouwen hielp die dezelfde problemen hadden. ik nam contact met hem op en hij vertelde me alles wat er moest gebeuren en ik voldeed. Zoals hij beloofde, werd de liefde en het geluk die ik met mijn partner deelde hersteld en werd hij gereinigd van de duistere charme die ze op hem hadden geplaatst en keerde hij na 48 uur terug naar mij. DR ISIKOLO is eerlijk in het helpen van mensen en hij kan u helpen als u vandaag besluit contact met hem op te nemen. Zijn e-mailcontact: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen op +2348133261196.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De minnaar is terug, ik ben Jose Fernando, mijn minnaar heeft het uitgemaakt met mij alleen omdat ze een andere man leuk vindt van wie ze zegt dat ze van houdt en het kan haar niet schelen hoe ik over haar denk. hou zo veel van haar gedurende drie dagen ik kon niet eten, toen mijn vriend me kwam bezoeken ik vertelde hem alles wat er was gebeurd hij zei me dat ik me geen zorgen moest maken dat mijn minnaar bij me terug zou komen toen belde hij dr Sacre en vertelde hem wat ik zei en hij zei tegen mijn vriend dat hij me de telefoon moest geven nadat we hadden gepraat en ik deed wat hij me vroeg te doen kun je geloven dat mijn geliefde die het uitmaakte terugkwam me om vergeving vragen en nu is ze blij met mij allemaal dankzij Dr Sacre

    Neem ook contact op als je hulp nodig hebt sacretempleofpower@gmail.com bel of WhatsApp is privénummer +2349076034359

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ja, het is waar dat DR ISIKOLO overal de beste spreukgebruiker is. Mijn naam is Marie Lyons en ik was een klant voor DR ISIKOLO en ik moet je zeggen dat hij een echte spellcaster is. Toen ik contact opnam met deze spreukgieter, had mijn vriend me maandenlang verlaten en ik heb hem altijd bij me terug willen hebben. Ik ontmoette DR ISIKOLO om me ongeveer een maand geleden te helpen en ik heb opnieuw contact gemaakt met mijn vriend. Toen mijn ex-vriend me verliet, was het beroering voor mij dat ik mijn oudere zus op een bepaalde ochtend voor niets sloeg. Ik nam ook contact op met DR ISIKOLO via een getuigenis en hij zei me mezelf te kalmeren dat wat het probleem ook is, hij gezond is en klaar om iedereen te helpen die naar hem toe komt. Net na 2 dagen belde mijn ex me op en wilde afspreken. Ik stemde toe en trof voorbereidingen om hem te ontmoeten en hij vertelde me hoe hij zich schuldig had gevoeld voor wat hij deed en hij wilde me terug. Ik prees DR ISIKOLO voor zijn geweldige handwerk en ik zal hem aanbevelen aan iedereen die een spreukgebruiker nodig heeft. Neem contact met hem op om je te helpen en snel op zijn e-mail E-mail: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen op +2348133261196.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Toen alle hoop verloren was om mijn relatie tussen mij en mijn vriend weer te laten werken, kwam DR ISIKOLO alles repareren en hij zal de rest van mijn leven door mij gewaardeerd blijven. Te vaak ging ik door een emotioneel trauma vanwege de eindeloze problemen die ik had met mijn man en het leidde tot onze breuk en ik zocht hulp en ontdekte DR ISIKOLO die mij te hulp kwam. Hij vertelde me de procedure en drong er bij me op aan te voldoen, wat ik graag deed en hij vertraagde het proces van het geven van een oplossing voor mijn problemen niet en ik kreeg het resultaat in slechts 2 dagen zoals hij me verzekerde. Doe geen moeite om ergens anders hulp te zoeken, want hij is te goed in het helpen van mensen. Sms hem nu via WhatsApp: +234-8133261196 of zijn e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mijn naam is Vanessa Modric. Ik heb nooit geweten dat mensen zo aardig, onbaatzuchtig en geweldig konden zijn totdat DR ISIKOLO me hielp met mijn huwelijksproblemen. Mijn verbintenis met mijn man duurde niet tot een jaar toen we problemen begonnen te krijgen. Het kwam zo vaak voor dat ik depressief werd en ermee bleef worstelen en tegelijkertijd vertrok mijn man en zwoer hij nooit meer terug te keren. Ik wist op dat moment niet wat ik met mijn leven aan moest. Ik moest blijven zoeken naar hulp totdat DR ISIKOLO me te hulp kwam. Nadat hij grondig overleg had gepleegd, was het me duidelijk dat de ex-minnaar van mijn man iets had gedaan om ons te breken zodat ze hem terug kon krijgen. DR ISIKOLO heeft mij verteld wat ik moet doen en met alle zekerheid moet ik het resultaat na 2 dagen hebben. waaraan ik voldeed en hij hielp me en het resultaat was zo geweldig. Nu is mijn man weer bij mij en we zijn in verwachting van ons eerste kind in warmte en geluk. Stuur hem een sms via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dit is een zeer vreugdevolle dag van mijn leven vanwege de hulp die dokter TRUE LOVE mij heeft gegeven door me te helpen mijn ex terug te krijgen met zijn krachtige spreuk, en het zwangerschapswerk dat hij deed, ik ben hem zo dankbaar Heel erg bedankt Dr. TRUE LOVE voor het geweldige werk dat je hebt gedaan. Nu kan ik stoutmoedig zeggen dat ik ben teruggebeld op mijn werk, mijn dochter is weer thuis en ik ben vanmorgen zwanger getest na de medische tekst die ik vanmorgen op mijn werk heb doorgenomen. Was 14 jaar geleden voor het laatst zwanger en ben nu positief getest. Ik wil dit medium gebruiken om heel erg bedankt te zeggen en ik zal persoonlijk waardering tegen je komen zeggen. Je kunt hem e-mailen en hij kan meer voor je doen, ook omdat ik weet dat er mensen zijn die zijn hulp nodig hebben, zoals ik. Zijn e-mailadres is ( dr.uduebor@gmail.com) Zijn mobiel: +2349044159370 Je bent zo krachtig. Dit is voor echte mensen in nood. BEDANKT DR. WARE LIEFDE.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heb je hulp nodig om je EX terug te krijgen? Neem vandaag nog contact op met Lord Bubuza via e-mail:lordbubuzamiraclework@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo, mijn naam is Annie Nathalie. Het leven heeft geen zin als je je geliefde verliest en vecht tegen een emotioneel trauma dat ondraaglijk wordt. Dank aan DR ISIKOLO die mij te hulp kwam en mij een oplossing bood toen alle hoop verloren was. Voor mijn ogen verliet mijn man me voor een andere dame en ik probeerde alle mogelijke middelen om hem terug te krijgen, maar het is nooit gelukt. Ik moest naar hulp zoeken totdat ik hoorde over DR Isikolo. Hij gaf me de maximale aandacht en steun die ik nodig had en hij deed zijn best en kreeg mijn man terug naar mij en het resultaat dat zich na 48 uur manifesteert, verbaast me nog steeds. Nu is onze liefde en geluk weer tot leven gewekt en werkt het beter voor ons. Raak niet meer in paniek want DR ISIKOLO kan u ook helpen. Stuur hem een sms via WhatsApp +2348133261196 of e-mail hem via: isikolosolutionhome@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik ontmoette een vriend bij wie ik klaagde over mijn onvermogen om een tastbaar bedrag te winnen en hij stelde me voor aan Dr Ilekhojie die hem hielp met een loterijspreuk en hij won $ 200.000. Ik heb via hem contact met hem opgenomen en hij verzekerde me dat ik veel zal winnen als hij de loterijspreuk voor mij uitvoert. Hij vroeg me om hem 48 uur te geven zodat hij alles zou krijgen wat nodig is voor mijn loterijspreuk, dus ik wachtte 48 uur en hij droeg me op om een kaartje te krijgen, afhankelijk van hoeveel mijn hart kiest. Ik kocht een powerball-ticket en werd miljonair toen de trekkingen kwamen. Nu heb ik genoeg geld om mijn bedrijf op te zetten nadat ik bijna dakloos was geworden. Bedankt Dr Ilekhojie, ik ben dankbaar. Ik laat zijn contactpersoon hier voor iedereen die geluk nodig heeft om te winnen. Bel hem +2348147400259 of e-mail: gethelp05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik had een mooie en geweldige band met mijn man en we waren zo verliefd en werden jaloers op iedereen om ons heen. Ik heb nooit geweten dat zijn familie ons huwelijk nooit steunde omdat zijn moeder een specifieke dame had met wie ze wilden dat hij zou trouwen, maar hij stond erop dat hij voor mij ging en niemand anders. Ze hadden hun manier om mijn man in verwarring te brengen en ervoor te zorgen dat hij van me scheidde en toen ze erin slaagden, was ik er kapot van en verliet mijn man mij en mijn dochter. Ik was depressief en verloor bijna mijn leven langs de lijn. Mijn zus moest een middel voor me bedenken om ervoor te zorgen dat ik hem terug zou krijgen en we namen contact op met DR JOE. Hij kwam me te hulp en deed er alles aan om ervoor te zorgen dat het probleem werd opgelost. Hij redde mijn man van de hypnose die ze hem oplegden om ervoor te zorgen dat hij mij en de liefde die we deelden in de steek liet. Ik ben zo blij dat hij nu weer bij me is, zoals DR JOE me verzekerde. Woorden schieten te kort om hem te bedanken dat hij er voor mij is. Zijn e-mail is (drjoesolutionspells@gmail.com) of zijn WhatsApp +1 330-694-6798

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hallo, ik wil dat iedereen me helpt een geweldige spreukgieter genaamd DR ISIKOLO te bedanken voor het financieel veranderen van mijn leven, ik heb online contact opgenomen met DR ISIKOLOi om me te helpen bidden voor een aantal van mijn loterijspellen die ik wilde spelen, hij vertelde me om hem de spellen te sturen zodat hij kan bidden voor de spelen, wat ik deed en hij vertelde me dat het twee dagen zou duren om de gebeden op de spelen te doen, de tweede dag stuurde hij me een nummer om te spelen en hij verzekerde me dat ik zou winnen, dat heb ik niet gedaan geloofde hem 100%, maar ik had geen keus, ik speelde het spel deze maand. dus op die trouwe dag ging ik naar het lottokantoor om het spel te controleren dat hij me had gegeven om te spelen, en zie, ik was 486.000 euro rijker, ik kon mijn mond niet openen. Ik was geschokt, ik kon het niet geloven. ik zal voor altijd dankbaar zijn DR ISIKOLO e-mail hem: isikolosolutionhome@gmail.com Je kunt hem ook WhatsAppen op +234-8133261196.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dank u DR ISIKOLO de grootste van allemaal voor wat u voor mij hebt gedaan. Ik ben zo blij dat mijn geliefde weer bij me is en dat we nu gelukkig samenleven. DR ISIKOLO love reunion spell is zeer krachtig en effectief en heeft geen bijwerkingen. Omdat hij beloofde me te helpen, besloot ik DR ISIKOLO een kans te geven toen mijn minnaar me verliet voor een andere dame. Hij hielp me een liefdesbetovering uit te spreken om de liefde en het geluk voor mij en mijn geliefde te herstellen die hem in 48 uur bij me terugbrachten, zoals hij me beloofde en verzekerde. wat me het meest opgewonden maakt, is dat mijn geliefde niet eens wist dat hij betoverd was waardoor hij vernietigde wat we door de jaren heen deelden. als je een relatieprobleem hebt, raad ik je aan om contact op te nemen met DR ISIKOLO en je probleem zal worden opgelost. Neem vandaag nog contact op met DR ISIKOLO en laat uw probleem oplossen. Als u zijn hulp nodig heeft, vindt u hieronder zijn e-mailadres: isikolosolutionhome@gmail.com of rechtstreeks WhatsApp/Telegram of Viber: +2348133261196.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Mijn man van acht jaar heeft me verlaten. Ik at niet en ik praatte met niemand, ik huilde veel, ik was zo depressief dat ik door alle stress in het ziekenhuis belandde. Op een dag was ik online aan het zoeken naar hulp omdat ik veel van hem hou en veel om hem geef en ik wil gewoon dat hij naar huis terugkeert. Ik vond zoveel getuigenissen over Dr. Ilekhojie dat hij zoveel relatieproblemen oploste... Ik was genoodzaakt hem te bellen en hem alles uit te leggen omdat ik veel goede verhalen over hem zag. Hij vertelde me dat mijn man over een paar dagen terug zal komen nadat hij me heeft geholpen met een verzoeningsspreuk. Ik deed wat hij opdroeg en gaf alles wat hij vroeg en in precies 3 dagen keerde mijn man uit eigen beweging naar huis en vroeg om zich te verzoenen. Ik ben zo blij dat Dr Ilekhojie heeft gedaan wat hij beloofde. Als je hulp wilt bij je huwelijk, praat dan met Dr Ilekhojie. E-mail gethelp05@gmail.com WhatsApp/Viber +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen