Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

dinsdag 26 maart 2013

Ode aan de trouwe danseres


Toen ik ooit begon met het geven van een soort ‘dansles’
Was jij nog maar een klein meisje van net 6
Op de donderdagmiddag danste je mee met de grote meiden
Terwijl je je maar al te graag door je grote zus liet begeleiden

Van de danslesjes in het buurthuis naar de eerste show in de Lindenberg
Daar klom je als mini- wolfje op een grote wolvenberg
Het magische gevoel om zoiets te bereiken, deelde ik ook met jou
En ook de jaren daarna bleef je mijn lesjes trouw



Toen ik na een aantal jaren met de lessen daar moest stoppen
Was het voor jou net tijd om naar de middelbare school te hoppen
Terwijl ik mijn vervolgopleiding afmaakte tot een heuse ‘juf’
Was jouw leven echt een stuk minder suf

Al snel kon ik het lesgeven niet missen en startte ID Dance
Weer dansen met ‘mijn’ meiden was en bleef  mijn grootste wens
En de meiden kwamen weer, en zo ook jij
We dansten zelfs een aantal jaren heerlijk  samen zij aan zij

Je ontgroeide het leerling zijn maar bleef altijd trouw
En ik genoot van het enthousiasme en heerlijk swingen van jou
Mijn tips om ook eens ergens anders  les te gaan nemen, kwamen niet door
Je bleef altijd trouw en ging er constant voor

ID Dance groeide mee en we verhuisden naar onze eigen locatie
Dat iedereen zo makkelijk meeging, was een grote traktatie
De danslessen waren niet meer wat je zocht
Dus werden het sportlessen die je trouw met je zus bezocht

Toch bleef het altijd kriebelen en je zoektocht naar dans bleef gaan
Terwijl ik maar bleef roepen om elders te zoeken, bleef je altijd in onze lessen staan
Dansgroep, hiphop, modern en funky, je probeerde het allemaal
Toch eindigde je telkens weer bij mij in de zaal





Je haalde zelfs je aerobics diploma en startte bij ons als collega
Enthousiaste zaterdagmorgen deden trouwe sporters jouw pasjes na
Toen ik tijdelijk even uitviel was jij er ook nog als toppie vervangdocent
Met de natural swing die iedereen van je kent

Kleine meisjes worden groot, en zelfs moeder van een nog kleiner mens
Een mooie dochter voor jou, vervulde toch wel je allermooiste wens
Op kraamvisite lachte we om onze herinneringen, tjee wat maakte we toch mee
Je zus, haar zoontje, jij en je dochter; allemaal zo tevree

De sporturen brachten je toch niet de dans waar je lijf om riep
Dus werd het Zumba en ging je met je heupjes aan de zwiep
Ook hier was je duidelijk weer een stralend talent
Maar hier stond niet de juf die je al jaren kent.

Via velen omwegen toch naar een jazz uur in ons eigen ID
Helemaal alleen want dansen is wat je passie blijft en dan maakt het niet uit bij wie!
Van op het toneel stond je de vorige keer als begeleidster op leuke groepen
Vanuit de coulissen genoot je  maar hoorde je het podium toch roepen

Dit jaar zijn we ruim 24 jaar later en staan we weer samen op toneel
Niet meer als wolfje, muisje of een begeleidster van het geheel
Nee… je bent een van onze hoofdrollen; een prachtige Geest
En voor mij… voelt het alsof het altijd zo is geweest


Geen opmerkingen:

Een reactie posten