Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

vrijdag 21 december 2012

Goodbye 2012!


Bij het schrijven van mijn blogs wacht ik eigenlijk tot ik een leuk onderwerp heb of iets waar ik me over verbaas, opwind of verwonder. Maar soms gebeuren er zoveel leuke spannende dingen dat het bijna een opsomming moet worden.

Ook voel ik regelmatig zoveel bewondering en warmte voor bepaalde mensen of groepen dat ik daar wel over zou willen schrijven. Zelden vraag ik me eigenlijk af of mensen dat wel interessant vinden. Ik schrijf eigenlijk omdat ik het zo leuk vind. Niet zozeer om anderen te plezieren - wat eigenlijk weer wel bij mij zou passen. Best een stoer afhankelijk stukje van mijn leven dus eigenlijk.

Heftig
Het afgelopen jaar was er weer een om boeken over te schrijven, vol leuks, moois, soms heftigs maar vooral warme momenten. Teveel om te noemen dus beperk ik me tot de afgelopen maand. Die best een beetje weergeeft wat het jaar 2012 ons bracht.

Warm hart voor elkaar
Mijn ‘oudste’ tienergroep heeft zich ontdaan van hun vriendelijke bijnaam; de Heksen. Van moeilijk, discussiërend, afwezig, hangend zijn ze gegroeid naar een groep heerlijke prachtige bijna volwassen meiden. Met stuk voor stuk een warm hart voor elkaar, de school en voor mij. Optreden bij de bios, mee naar workshops, ons Pieten-probleem oplossen, het begeleiden van gillende jeugd en ten slotte op de natte koude keien van de grote markt in hun bloesjes swingen voor het goede doel. Wat heb ik toch in al die jaren meegemaakt met ze. Gesprekjes in de kleedkamer, tranen van frustratie en tranen van ontroering. Na deze fase komt helaas vaak de fase van vertrek; werk, studeren in een andere stad en soms zelfs al samenwonen en tijdgebrek. Dus geniet ik nog even extra!

Vader en moeder
Een van onze lieve collega’s Nash is vader geworden. Met Elyf een heuse ID baby en naar wat blijkt een trend want onze juf Carmen verwacht in 2013 haar eerste kindje. Was ik ooit nog eens bang voor een complete paniek aanval bij het horen van dit nieuws, nu werd ik bevangen door warmte met een mega gun-factor. Natuurlijk lachen we om de al wat dikker wordende juf. En wat zullen we daarvan genieten; prachtig blijft ze toch wel.

Concurrentie in Nijmegen
Een mooie samenwerking met 2 dansschool collega’s. Met Jasmijn en Danielle een leuke workshop dag met enthousiaste danseressen en leuke vergaderingen met lekkers en gezelligheid. Hoezo foute concurrentie in Nijmegen? Samenwerken is leuk!

De dansgroep is een lieve danseres armer en een mooie danseres rijker maar ook zijn alle wereldreizigers weer terug. En op de valreep mochten we ook onze Eva weer terug verwelkomen!

Hoe wordt 2013?
Mijn trip naar New York met mijn lieve zussen, mijn schoonzus weer gelukkig, mijn man een nieuwe baan en mijn moeder ook! Gezonde kids, heftige puber, stralende turnster, geweldige shows, mooie projecten, leuke studenten, fijne nieuwe danscollega, enthousiaste ouders, talentvolle dansers, weer een gelukkige vrije vriendin, mijn trouwe Jen als rots in de branding. Tjee, als 2012 al zoveel leuks bracht, moet 2013 wel helemaal te gek worden.

Te gekke spelers
Met weer een show in de Schouwburg en dus leuke  vergaderingen met mijn vriendinnen, gezellige knutseldagen met fanatieke ouders, lachwekkende oefendates met de te gekke spelers, en enthousiast trainen met de collega’s.

Fijne dagen, bedankt voor een te gek 2012. En… een super 2013!

1 opmerking:

  1. Dank je lieve vriendin, voor zoveel steun & verstandige woorden & liefde in 2012! Je bent een kanjer! We gaan er een heel mooi 2013 van maken met een prachtige voorstelling! Ik kijk er naar uit.
    Dikke knuffel, Wen xxx

    BeantwoordenVerwijderen