Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

zaterdag 14 juli 2012

De verrassing

Tijdens een gezellige sauna date (Roel 110 graden, ik badder wat rond) kwam de voorstelling ter sprake. Mijn conclusie was dat we een keuze moesten maken; show over anderhalf jaar of over twee-en-half jaar. December gaan we niet meer doen, want druk, duur, onhandig en eenmalig geweldig. Dus terug naar juni, maar welke juni? Volgend jaar of in 2014?

Top Team
De vraag aan Roel werd verrassend beantwoord; volgend jaar natuurlijk! Ik was redelijk perplex. Een van de redenen dat we daar zaten was namelijk een verrassing van mij aan hem. Tijd samen! Zonder kids, zonder dansschool en (bijna) zonder werk. Maar Roel heeft de laatste voorstelling als geweldig ervaren. Zijn beweegredenen om het volgend jaar te doen: ons top-team blijft dan zeker nog een jaar compleet, wij weten inmiddels hoe het gaat in en om de Schouwburg en ook onze kids worden ouder en zitten ook op school!

Uitgerust
Beduusd sloeg ik het volgende rondje in de sauna over om meteen als een gek schema’s te maken, thema’s te bedenken en gewoon te glunderen. Vreemd hoe je net na een show er echt helemaal klaar mee kan zijn, en je dan zo kan verheugen zodra je weer uitgerust bent.

Schattig
Maar hoe dan verder, Adriënne heeft weinig overredingskracht nodig, noem de ‘V’ van voorstelling en ze juicht al! De docenten waren verrast, maar kozen meteen voor de anderhalf jaar optie. Over thema’s werd natuurlijk druk gespeculeerd. Enchanted bleek een gouden greep om de stoere boys met de schattige dames te combineren. Waar vinden we dat nog eens?

Aan de thee
De werkgroep verraste ik op een zondagmorgen in een speeltuin, 13 kids aan het spelen en 5 mama’s aan de thee. Na een bedenkelijke frons kreeg het enthousiasme de overhand. De frons was overigens een bezorgdheidje richting mij dus dat voelde natuurlijk heel warm.

Spannend jaar
De dansers wilde we op een originele manier laten weten hoe spannend het aankomende jaar wordt. Een filmpje; via social media leek ons origineel en… breed bereikbaar. De leerlingen gingen er vol in mee, stelde geen vragen en namen keurig het woordje op wat we voor hen bedacht hadden. Zelfs de groep die het woordje Voorstelling moest doen, keek even bedenkelijk maar geloofde ons verhaaltje over een vaderdag-les-quiz!

Take 234
Het mixen van de filmpjes koste even wat moeite omdat we dit nog nooit gedaan hebben, maar wat hebben we een plezier gehad! De bloopers van de Boys en take 234 van mijn stukje komen vast nog een keertje langs.

Spektakel
Maar het hoge woord is eruit! De reacties zijn super! De eerste vergadering is geweest en het thema is bepaald. Wij gaan er weer voor, nog nagenietend van de show van een half jaar geleden, nemen wij de uitdaging aan om er weer zo’n spektakel van te maken.

Dus… doe je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten