Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

maandag 11 juni 2012

The circle of Dance


Gewoon een leuke dag!

09.20 uur
De ochtend begon met helpen in de klas van dochter Jade; naast een geweldig enthousiaste danseres ook een van mijn grootse fans. Ze is 4 jaar en geniet van alles om haar heen, een mooi voorbeeld van hoe je dag er eigenlijk ELKE dag uit moet zien. Groep 1 van de basisschool nodigt haar uit om elke dag nieuwe dingen te leren, ook met dans!



13.30 uur
Dansjes maken voor groep 8 van de Vuurvogel, de school van mijn kinderen. Talentvolle en gedreven leerlingen die hard werken om met hun spectaculaire performance afscheid te nemen van een heerlijk onbezorgde basisschool en de stap te zetten naar het spannende middelbaar onderwijs.



15.30 uur
De middelbare school, daar waar er al weer meer moet en minder mag. De SSgN heeft nog een leuk extraatje voor fanatieke cultuurliefhebbers, namelijk de Dans+ klas. Een groepje leerlingen (variërend van eerste tot vijfdeklassers) die vanuit school de kans krijgen om zich ook nog te verbreden op het gebied van Dans. Deze keer met een leuke Bollywood choreo erbij van collega Laura…



16.00 uur
Een examen, en natuurlijk (helaas) geen foto. Het ROC Leijgraaf uit Cuijk heeft met zijn afdeling Dans, elk jaar hun KNGU dans examen bij ons. Een collega vanuit het ROC beoordeelt samen met mij de leerlingen die zenuwachtig hun lesje komen doen. Dinsdag waren er al twee geslaagd, vandaag waren nummer 3 en 4 aan de beurt. Leuk om te zien hoe de meiden na hun middelbare school een keuze maken om hun passie uit te kunnen voeren. Natuurlijk is een examen als deze altijd een momentopname maar om je assistent-docent diploma te halen, moet de les met een voldoende afgesloten worden. Wij leveren ook de leerlingen en zo stonden er om 16.20 uur een nerveuze lieve juf en 19 super brave danseresje flink te swingen.



19.45 uur
Het laatste uurtje van de dag sluit ik af met de tieners 17+. Dertien schatten van meiden, waarvan meer dan de helft al bij ons begon toen ze nog maar 6 jaar waren. Ze hebben alle fases doorgemaakt, schattige danseresjes, swingende 8-jarigen, heftige pubers, twijfelachtige tieners en nu volwassen meiden die goed weten wat ze willen en vooral… wat ze niet willen. Inmiddels van alle markten thuis, zowel achter en naast de schermen als op het podium. En als ze dan een blessure hebben, dan maken ze hun eigen kostuums! Wat een heerlijke meiden.



En zo is de cirkel weel rond, van kleine schattige 4-jarige stuiterend door de klas naar grote volwassen (….) meiden die mijn dag een heerlijk einde geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten