Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

zaterdag 23 oktober 2010

De Gezonde Week; Geslaagd of Gedesillusioneerd?

Vorige week hadden wij bij ID Dance de Gezonde week; een leuke week vol workshops, lessen, disco en gezonde eten. Vanaf april vorig jaar hebben wij een geweldig contact met Rebecca van de GGD. Eindelijk iemand uit de wijk die meedacht en op alle fronten zich aan de afspraak hield. We hadden spannende plannen, wij zouden alle hulpverleners, alle geldschieters, alle ‘Hatert’ verbeteraars wel even bij elkaar roepen om zo eens te brainstormen over een lange termijn ‘gezond Hatert’. 



Helaas was iedereen te druk. We besloten te starten met een leuke Gezonde Week i.s.m. GGD Nijmegen. Een mooi initiatief in een prachtwijk hiervoor. Locatie Dansschool was perfect en al snel hadden we een gevarieerd programma met de nodige danslessen, maar ook workshops over gewicht, voeding, zelfvertrouwen en zelfverdediging.

De pan uit
Maandag startte rustig, helaas bleef er van de 20 dansende ID dancers geen kind voor de workshop bewegen en voeding, een gemiste kans! Maar de start was gemaakt en we hadden er zin in. Dinsdag was een hit, niet alleen swingde de kids de pan uit met Laura’s Zumba les, ook het beweeguur voor ouders vroeg om herhaling. Met onze vaste huis DJ (die hiervoor zijn maatschappelijke stage had omgezet naar ons!) Job, swingde de kinderen om half 6 de pan uit. Music, lights en showtime. Terwijl er volop gedanst werd, kon je ook langs het Gezonde buffet, waar iedereen 4 hapjes gemaakt had. Juf Kim, tevens voedingsdeskundige, bekeek het eens kritisch en stond open voor vragen en antwoorden. Toen Job ook nog bleef tijdens de sporturen, was het een groot feest. Wat een luxe; lesgeven met een live DJ, sfeervol en gaaf.

Schatjes op podium
Woensdag was een dag van locatie; in de school bleef het op wat peuters na vrij leeg. Daarentegen swingde Laura op de markt en stond ik met 10 schatjes om 13.00 uur op het podium. In de zaal bleef het vrij leeg. Dan ga je je afvragen hoe dat kan, te weinig PR, het prachtige weer, geen leuk programma? Helaas ben ik erg slecht in relativeren dus toen ik zelf in de les; ‘Houding’ stond, knaagde het toch wel. Ondanks de leuke nieuwe contacten met wijkverpleegkundige! Begon ik me wel af te vragen wat we nu anders hadden moeten doen.



Make up- en nageladvies
Donderdag waren de eerste uren leuk, studenten van de Han en opgetrommelde Canisius studenten hielpen het tot een leuke middag. Helaas geen druk bezocht buffet maar daarentegen een succesvolle musical presentatie. Om half 8 stond er een workshop ’mooi van binnen en buiten’ op het programma. Ik had bedacht mijn 2 tiener groepen eens te verrassen met haar, make-up en nageladvies. Tijdens deze heerlijk luxe zouden we dan praten over het mooie van binnen.. ik verheugde me! Helaas… niemand kwam. Teleurstelling alom maar weer die vraag; hoe kan dat nu? Onduidelijkheid, geen zin? Desinteresse?

Vrijdagmorgen was mijn relativeringsgevoel naar een nulpunt gezakt. Teleurstelling werd boosheid en enthousiasme; moeheid. Jammer! Denk ik nu achteraf. Zuslief zegt dat alles wat we met de school organiseren meestal een hit wordt, daar raak je bijna aan ge(lees=ver)wend. Gelukkig heeft mijn nuchtere man mij weer zo op de rit, er is nog een dag!

Hoe zie jij jezelf
Vrijdag was ouderwets een hit; waren het mijn kleinste schatjes die weer volop aanwezig waren of twee geweldige tienergroepen die hun hand niet omdraaiden voor het toch wel gewaagde GGZ ‘hoe zie jij jezelf’. Vol vertrouwen in de mensen van de workshop, in de school, in mij, stortten zij zich volop in deze spannende workshop. Om  terloops nog een spetterend optreden te verzorgen en mee te swingen met DJ Job. De avond werd afgesloten met een goede training. Voldaan kwam ik thuis. En hoe ging het, was uiteraard manliefs eerste vraag; het was geweldig! Tja helaas ben ik soms wat gevoelig en dramatisch aangelegd maar met een paar blije dansers, ben ik weer zo de oude! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten