Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

zondag 12 juli 2015

Afscheid

Het is vandaag de laatste dag van ons seizoen en voor mij sinds lange tijd, de eerste dag dat ik kan uitslapen. Toch lig ik vanaf 7.00 uur weer te woelen in mijn bedje. Ik ontwaak met een glimlach en betrap mezelf erop dat ik heel blij wakker word. Ik ben een ochtendmens dus heb zelden last van een humeur in de vroege ochtend. Maar dit gevoel is anders.

Gisteren was een heftig mooie dag. Mijn vrijdag is sowieso altijd fijn en leuk, de ochtend lekker thuis werken terwijl Roel er ook is en lunchen met de kids. Althans, als ze thuis komen eten. Want we missen mama zo, maar bij vriendjes eten is soms net ff leuker . En daarna naar de dansschool. Top-uren. Zo ook gisteren, maar toch met een mega dubbel gevoel. Natuurlijk, het was het Bring-A-Friend-Week. En hoe ontzettend gaaf, super top, mooi en warm is het dan als mijn Ariëllen-club dan bijna weer compleet is. MIJN 16+. Niet alleen Julia en Hanne kwamen even heerlijk meedoen en waren zo even terug van weggeweest, maar ook Gina! Van deze meiden hebben we vorig jaar afscheid genomen, Volley, hockey en school gaan helaas niet altijd samen met lekker dansen. 

Loes, waar was je?
Het afscheid van Anneloes en Gina viel extra zwaar, twee kanjers die echt vanaf hun hele jonge jaren zo betrokken geweest zijn bij de school, het dansen en bij mij. Daarnaast is Gina een soort lijmmiddel die elke groep tot een succes lijkt te maken. En gisteren had ik ze zomaar weer in de les (Loes, waar was je??) Deuren dicht, klemmen erop en vasthouden maar. Het voelde meteen als vanouds. Knallen met de openingsgroep meiden en dansen alsof ze nooit weggeweest waren. Wow! Het gaf me meteen een boost voor de rest van de dag. En dat was nodig.

Dansmoeder
Het laatste uur van de week is altijd voor de Dansgroep. Ze zijn sinds de Aladdin-voorstelling met ‘dansgroep-pensioen’ maar ze zijn nog nagenoeg compleet en sluiten gelukkig elke week de vrijdagavond af. Maar gisteren was het een ander soort les. Een afscheid en niet zomaar een. Nathaly gaat ons verlaten en gaat haar dansavontuur vervolgen op Fontys uitvoerend dans in Tilburg. Haar kracht om altijd zichzelf te blijven en heerlijk nuchter tegen onze ‘problemen’ aan te kijken, worden naast haar prachtige dans een groot gemis. Nath is de nuchtere van de club. Rustig, duidelijk en heerlijk grappig. Als Nath je dan ook een kaartje schrijft vol lieve woorden wat eindigt met Dag lieve Support Dansmoeder kun je me eigenlijk al wegdragen. Maar zoals Nath terecht zegt; afscheid is geen afscheid en al helemaal niet bij ID. We gaan haar volgen, stalken en als heuse fans bij haar deur liggen na elke dansshow.



Manouk is ID Dance
Dan Manouk, wie kent haar niet. Als klein meisje al met alle locaties mee verhuist. In de ID-wc hangt nog een schattig kaartje waar ze me feliciteert met de geboorte van Kai (hij wordt in december 17!). Ze werd oppas, top danseres, ‘leader of the pack’ en fijne vriendin. En nu... gaat ze de vrijdagavond verlaten. Manouk reist al jaren elke vrijdag vanuit Amsterdam naar Hatert om lekker mee te dansen. Nu is de studie bijna klaar en staat er een grote reis voor de deur. Het grote-mensen-leven roept en wij moeten dus even een stapje terug. Toch voelt het anders, Manouk gaat niet weg, zij hoort bij de familie en bij de school. Manouk is ID Dance!

Dag Britt en Elena
En zo loopt het seizoen ten einde. Best triest, maar vooral ook heel mooi. Naast juf Elena,die terug gaat naar Duitsland, nemen we ook afscheid van juf Britt. Jarenlang bezig geweest haar eindelijk bij ons team te krijgen, begint ze haar eigen dansschool; Studio IN Dans in Doetinchem. Tja, en dan is dat natuurlijk een afscheid voor ons. Super leuk voor haar, maar wat balen. In een korte tijd heeft Britt zo’n warme fijne plek veroverd bij de dansers, de school, het team en bij mij! Maar ook hier is het geen afscheid. We weten elkaar te vinden en we gaan met ID lieve Britt en mooie Debby steunen in hun spannend avontuur!

Genieten
Natuurlijk stoppen er elk jaar kinderen, een van de moeilijkste zaken van de dansschool. Loslaten is niet helemaal mijn sterke punt. Genieten daarentegen weer wel, dus kijk ik met een mega warm gevoel terug op een te gek jaar. Heerlijke lessen, fijne collega’s en top dansers. Plus een hele speciale mooie nieuwe selectie, uitgebreid met de gelegenheidsgroep 16+ers die de openingsdans zo ontzettend mooi dansten.

Tranen
Genieten van een top weekend waar we anderhalf jaar naartoe gewerkt hebben. Pocahontas, wat was je geweldig. Genieten van de warme gevoelens (en tranen) die we deze laatste week voelen. Dankbaar dat ik zolang van zoveel moois mag genieten.

Dankjewel mooi seizoen, het was fijn! Lieve dansers, lief team, spelers en vriendinnen wat hebben jullie er een top jaar van gemaakt. Een hele fijne vakantie voor jullie allemaal!


Dankjewel.

1 opmerking:

  1. Als ik dit zo lees dan denk ik bij mezelf ''wat een sympathieke dansopleiding!'' Klinkt als een warm en hecht collectief.

    BeantwoordenVerwijderen