Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

dinsdag 7 augustus 2012

Laura's ID Dance Dansweek


Mijn allereerste blog voor ID Dance. Wat een eer! Met veel genoegen ga ik jullie hier vertellen over de fantastische dansweken die we afgelopen zomer hebben gehad. Voor de ID Dancers die mij nog niet kennen: ik ben Laura, sinds 2008 dansjuf bij ID Dance en ik geef les in klassiek ballet, musical, zumba en streetjazz. Ook geef ik onder andere tijdens de ID Dance day les in Bollywood. Veel van jullie zullen mij kennen van danswinkel Podium, waar mijn moeder jullie mooie balletschoentjes/pakjes, stoere sneakers en gave dansbroeken verkoopt J

Sfeer
Vanaf het allereerste moment dat ik les kwam geven bij ID voelde ik me onderdeel van een (grote!) familie. De sfeer in de school en binnen het docententeam is helemaal top en de waardering is groot. Docentenuitjes zijn altijd gezellig en bij docententrainingen komen we (ondanks het harde werken;)) vaak niet meer bij van het lachen. Indira en Adriënne staan altijd voor je klaar en iedereen is begaan met elkaar. Kortom, een fantastische werkplek!

Zomerstop?
Wat is er leuker dan zoveel mogelijk kinderen blij maken met dans? Niks toch? Nou, dat dachten wij ook toen we het concept van de dansweek bedachten vorig jaar. In de zomer willen we ook dansen! Iedereen (behalve de vakantiegangers) zit thuis, dus waarom niet? Vorig jaar zijn Carmen en ik ‘rustig’ begonnen met zo’n 20 leerlingen. De week was meteen een groot succes. Dat wilden we dit jaar graag nog eens overdoen, maar dan nog beter: met twee volle dansweken. Juf Tess en juf Annika waren meteen enthousiast, maar toch vroegen we ons af: is het wel mogelijk om twee dansweken vol te krijgen? Langzaamaan begonnen de aanmeldingen binnen te stromen. Tot op het laatste moment bleef het nog spannend hoeveel kids uiteindelijk mee zouden doen. Maar wat een geluk, de eerste week 32 (!) leerlingen en de tweede week 27! En ik was de grote gelukkige die allebei de weken mee mocht maken.

Week 1
Met alle juffen samen een dansweek bedenken… Daar zaten we dan, buiten met een kop koffie in de zon te brainstormen. Heerlijk! De eerste week begon met drie juffen (Tess, Carmen en ik). Vanaf moment één zat de sfeer er goed in. Er waren veel leerlingen van ID-Dance en een paar van buitenaf. Mede door de inzet van ‘onze’ leerlingen, voelden de nieuwe meiden en jongens zich meteen welkom. Dank jullie wel daarvoor! Ook het leeftijdsverschil was geen probleem. Iedereen werd ingedeeld in zijn/haar leeftijdscategorie en de oudere meiden hielpen mee met de kleinere dames en heer. Wat geeft het een ontzettend goed gevoel als je ziet dat kinderen elkaar zo fijn helpen en dat een groep zo snel samenkomt.



Super inzet
De danslessen gingen bij iedereen erg goed. De verschillende danscombinaties zaten er snel in. De verrassingslessen van Indira en Nash waren een succes! Ook bij het maken van de kostuums/attributen/decor was de inzet super, waardoor het ‘podium’ er bij de voorstelling fantastisch uit zag. En wat een geluk met het weer! Elke dag zijn we naar buiten gegaan om lekker te lunchen en spelletjes te doen. Juf Carmen werd op dag drie (verdiendJ) achterna gezeten door de super soaker van leerling José en al snel werden de waterflessen gevuld voor een groot watergevecht. De eindshow was een groot succes. De leerlingen waren stuk voor stuk fantastisch op het podium en kregen aan het eind van de show hun welverdiend diploma. Ouders enthousiast, kids blij en de juffen super trots!

Week 2
Vol goede moed en nieuwe energie begon ik samen met nieuwe juffen (Annika, Maud en Manouk) aan de tweede week. De eerste dag begon helemaal anders dan de week daarvoor. Deze week waren er veel kinderen van buitenaf en weinig van ID Dance. Iedereen moest natuurlijk nog een beetje aan elkaar wennen. Het mooiste aan deze week vond ik hoe de leerlingen langzaamaan elkaar hebben leren kennen, nieuwe vriendjes en vriendinnetjes hebben gemaakt en samen zijn gekomen tot één groep. Er waren zelf meiden helemaal op eigen houtje (zonder iemand anders te kennen) naar de dansweek gekomen, hoe stoer is dat?!

Gastdocent
Ondanks het slechte weer hebben we weer veel leuke dingen gedaan binnen én buiten. Voor de oudere meiden was de verrassing groot toen we op donderdag een hele speciale gastdocent hadden geregeld van de Arnhemse dansacademie (ArtEz). Deze gastdocent, Rina, had een prachtige choreografie gemaakt voor de dames die ze hebben gedanst tijdens de voorstelling. Al met al was de tweede week net zo’n groot succes als de eerste. De show ging super, de ouders waren razend enthousiast en de leerlingen gingen helemaal blij naar huis.

Nagenieten
Na twee geslaagde dansweken zat er voor mij niks anders op dan nagenieten en moe maar voldaan terugkijken naar twee weken vol dans, plezier en de geweldige ID Dance-sfeer. Voor volgend jaar zeg ik: dat mag je niet missen! Ik weet dat ik namens Carmen, Tess, Annika, Maud en Manouk spreek als ik zeg: iedereen super bedankt voor twee hele bijzondere weken!

Tot volgend jaar!
Liefs Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten