Welkom

Welkom op de blog van Indira. Hier vertel ik regelmatig wat mij bezighoudt in de danswereld. Ik heb mijn eigen dansschool ID Dance, geef regelmatig workshops, doceer dans aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen en coördineer de Dansplus-klas bij de Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen. Daarnaast ben ik al jaren gelukkig getrouwd en moeder van drie bloedjes van kinderen.

zaterdag 21 augustus 2010

Uitdaging

Vakantie… voor sommige mensen ‘’eindelijk’’ rust, koffers pakken, tent in de auto of met de fiets de frisse lucht in. Iedereen heeft zo zijn eigen manier van een vakantiegevoel. Sommige gelukkigen onder ons hebben er ruim de tijd voor; wij docenten. Onze vakantie duurt langer dan gemiddeld. Je vraagt je af waarom dat is. Je lijf moet herstellen, je hoofd leeggemaakt, lesjes uitgewist en/of spieren aangesterkt. 

Persoonlijk heb ik waardering voor de mensen die de boel de boel kunnen laten, heerlijk lijkt me dat, het woord vakantie dat gelijk opgaat met het gevoel wat er kennelijk meteen bij hoort. Je voelt hem al… ik heb daar kennelijk meer moeite mee. Niet met vakantie hoor; geef mij zon, een bedje, een liefst een niet al te ingewikkeld tijdschrift, het geluid van spelende kinderen en gespetter van water… en ik lig gerust een week te loungen. Vreemd dan ook dat het opstarten van de vakantie thuis zoveel weerstand oproept.

Vakantie begint met het afsluiten van het seizoen, alle evaluatie formulieren bij elkaar rapen, alle gevonden voorwerpen onderbrengen en alle geleende cd’s en/of kostuums retourneren. Dan komt daar meteen een wederopbouw achteraan… want er moet worden geschilderd, geklust, getypt en gezocht. Nieuwe groepen, nieuwe flyer, nieuwe site en een nieuwe seizoensbrief. Heerlijk werk! Het voelt als vakantie om bezig te zijn met al die super leuke frisse nieuwe dingen. Maar schijn bedriegt, want als ik een document kwijt raak op de computer (ligt uiteraard niet aan mij maar aan het ding) en ook nog hele mooie foto’s niet meer kan vinden, flip ik… onredelijk, onaardig en vooral heel onrustig. Kennelijk ben ik niet zo relaxed en vakantie vierend als ik denk.

Vakantie, ik word zo heerlijk rustig van klussen die gedaan zijn, mappen die kloppen, kostuums gesorteerd en lijsten die compleet zijn. Maar dit kan geen vakantievullende bezigheid zijn. Voor mij? Gerust, maar ik ben niet alleen en manlief vertelt mij voorzichtig dat ik ietwat geprikkeld overkom. Vreemd, want ik voel me prima.

Natuurlijk heeft hij gelijk, dat heeft hij tenslotte 90% van de tijd. We gaan even weg, naar een heerlijk huisjespark, zonder lijsten, kwasten, spijkers en vooral zonder het ‘’ iets moeten”… eens kijken of dat werkt.. Fijne vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten